Show simple item record

dc.contributor.authorPopiel-Popiołek, Ewa Maria
dc.date.accessioned2025-02-24T17:22:20Z
dc.date.available2025-02-24T17:22:20Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.otherRPS3446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54755
dc.descriptionZ uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractAutorka rozprawy, w oparciu o kwerendy i badania empiryczne oraz własne doświadczenie pedagogiczne przedstawia problemy teorii i praktyki szkolnej dotyczące integracji wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Historyczna i teoretyczna eksplikacja tematu obejmuje w pracy cztery pierwsze rozdziały. Autorka omawia w nich kolejne aspekty interesującego ją, rozpoczynając od przedstawienia tych pojęć i zjawisk, które łączą się z procesem audiowizualizacji współczesnej kultury. Dojście do prezentacji przemyśleń i doświadczeń własnych poprzedza opis światowych i polskich koncepcji edukacji massmedialnej dzieci i młodzieży. Analizie zostaje poddany materiał będący zapisem doświadczeń polskiej pedagogiki — zawarty w oficjalnych programach szkolnych i w programach postulatywnych oraz w istniejącym w tym zakresie piśmiennictwie. Piąty rozdział rozprawy — oparty, poza jedną częścią, o badania własne — przynosi prezentację empirii pedagogicznej. Rozdział ten uzupełnia Aneks, zawierający przykładowe konspekty własnych lekcji.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectkształcenie kulturalne w szkolepl_PL
dc.subjectaudiowizualizacja kulturypl_PL
dc.subjectedukacja massmedialnapl_PL
dc.subjectedukacja filmowapl_PL
dc.subjectteoria pedagogikipl_PL
dc.titleIntegracja wiedzy o literaturze i mass mediach w kształceniu kulturalnym. Problemy teorii i praktyki szkolnejpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number333pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologicznypl_PL
dc.dissertation.directorNurczyńska-Fidelska, Ewelina


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe