Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewski, Jerzy
dc.date.accessioned2025-03-10T09:57:57Z
dc.date.available2025-03-10T09:57:57Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.otherRPS3836
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/54877
dc.descriptionZ uwagi na obwiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractAutor rozprawy koncentruje się na muzyce i instrumentach muzycznych - jako składnikach tropów stylistycznych oraz motywach, będących jednostkami konstrukcyjnymi świata przedstawionego - w utworach trzech dwudziestowiecznych poetów : Krzysztof Kamila Baczyńskiego, Zbigniewa Herberta i Mirona Białoszewskiego. Podjęcie rozważań dotyczących odniesień muzycznych w ich twórczości wynika z chęci uzupełnienia wyraźnie zauważalnej luki w badaniach nad poezją XX wieku. Baczyński, Herbert i Białoszewski należą do tego samego pokolenia historycznego; podobny wydaje się zatem historyczny kontekst ich młodzieńczych doświadczeń - wojna, która jednak w biografię każdego z nich wpisała się inaczej. Poza tym odmienne wydaje się prawie wszystko: wyraźne są różnice środowiskowe, decydujące o ich edukacji literackiej oraz muzycznej, moment debiutu literackiego - choć w przypadku Herberta i Białoszewskiego uznawany za niemal identyczny, charakter języka poetyckiego - styl i miary wierszowe, kształt świata przedstawionego określany odmiennością motywów i tematów.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectKrzysztof Kamil Baczyńskipl_PL
dc.subjectZbigniew Herbertpl_PL
dc.subjectMiron Białoszewskipl_PL
dc.subjectsztuka poetyckapl_PL
dc.subjectBallady rzeszowskiepl_PL
dc.titleO muzyce i instrumentach muzycznych w poezji Krzysztofa Kamila Baczyńskiego, Zbigniewa Herberta i Mirona Białoszewskiegopl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number324pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Literatury Romantyzmu i Literatury Współczesnejpl_PL
dc.dissertation.directorPoradecki, Jerzy


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe