Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBiesaga-Słomczewska, E. Jadwiga
dc.date.accessioned2025-05-06T08:23:01Z
dc.date.available2025-05-06T08:23:01Z
dc.date.issued2020-05-25
dc.identifier.citationBiesaga-Słomczewska E., Rozwój i doskonalenie umiejętności negocjacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2020, https://doi.org/10.18778/8142-892-7pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-891-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55515
dc.description.abstractPublikacja stanowi kompendium wiedzy z zakresu negocjacji, komunikacji interpersonalnej oraz wywierania wpływu na ludzi. Autorka zachęca czytelników do zgłębiania tajników sztuki negocjacji – w przystępny sposób prezentuje treści, a także podaje liczne przykłady z praktyk negocjacyjnych i opatruje je licznymi komentarzami. Wyuczenie się na pamięć standardowych reguł postępowania nikomu nie zapewni sukcesu w negocjacjach. Umiejętność negocjowania nie jest przekazywana w genach – do perfekcji dochodzi się dzięki własnemu uporowi w zdobywaniu zarówno wiedzy, jak i umiejętności analitycznego  postrzegania procesów, w których uczestniczymy. Nigdy nie osiągniemy negocjacyjnego mistrzostwa, jeśli nie oderwiemy się od głęboko zakorzenionych poglądów, schematów zachowań i bazowania na nie zawsze dobrych doświadczeniach. Nieuwzględnienie perspektywy drugiej strony oraz narzucanie jej naszych przekonań i wartości zawsze prowadzi do frustracji i niezadowolenia. W trakcie negocjacji powinno nam przyświecać motto, którym kierowała się też autorka książki: „Daj mi to, czego potrzebuję, w zamian otrzymasz to, co jest potrzebne Tobie” (Gavin Kennedy).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectkompetencje negocjacyjnepl_PL
dc.subjectkomunikacja interpersonalnapl_PL
dc.subjectkompromispl_PL
dc.subjecttargowanie siępl_PL
dc.subjectmediacjepl_PL
dc.subjectnegocjacjepl_PL
dc.titleRozwój i doskonalenie umiejętności negocjacyjnychpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by E. Jadwiga Biesaga-Słomczewska, Łódź 2020; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2020pl_PL
dc.page.number172pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Marketingupl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-892-7
dc.referencesAntoszek T.P., Co może mediator? https://www.swps.pl/centrum-prasowe/informacje-prasowe/17434-co-moze-mediator [dostęp: 21.07.2019].pl_PL
dc.referencesAronson E., Człowiek istota społeczna, PWN, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesBercoff M.A., Negocjacje, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., BATNA jako narzędzie projektowania procesu negocjacyjnego ( z uwzględnieniem elektronicznych systemów wspomagania procesu), „Zeszyty Naukowe Ekonomiczne Problemy Usług” 2014, nr 112.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., Doskonalenie umiejętności negocjacyjnych w zakresie wyznaczania BATNA, [w:] W. Grzegorczyk (red.), Kreowanie i realizacja strategii marketingowych przedsiębiorstwa, Studia przypadków, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., Język negocjacji jako produkt marketingowy, [w:] K. Michalewski (red.), Język w marketingu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., Kulturowe wyznaczniki zachowań negocjacyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Informatyki w Łodzi, Kalisz 2007, Zeszyt Naukowy nr 7.pl_PL
dc.referencesBiesaga-Słomczewska E.J., Negocjacje jako narzędzie zarządzania w organizacji zorientowanej na rynek, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesBralczyk J., Język na sprzedaż, czyli o tym, jak język służy reklamie i jak reklama używa języka, Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk 2004.pl_PL
dc.referencesBrdulak H. i J., Negocjacje handlowe, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesCamp J., Zacznij od NIE, Biblioteka moderatora, Taszów 2005.pl_PL
dc.referencesCasse P., Jak negocjować, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1996.pl_PL
dc.referencesCenker E.M., Negocjacje, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesCialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1996.pl_PL
dc.referencesCohen H., Wszystko możesz wynegocjować, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Komunikacji i Zarządzania, Poznań 2002.pl_PL
dc.referencesCohen H., Wynegocjuj to!, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2006.pl_PL
dc.referencesCyrol T., Does the Cost of Mediation Really Matter?, „Mediation News” 2014, no. 10 (1).pl_PL
dc.referencesDawson R., Sekrety negocjacji dla biznesmenów, MT Biznes, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesDawson R., Sekrety udanych negocjacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesDul R.A., Komunikacja niewerbalna w teorii i badaniach, [w:] A. Kapciak, L. Korporowicz, A. Tyszka (red.), Komunikacja międzykulturowa. Zbliżenia i impresje, Instytut Kultury, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesDupont C., La négociation: conduite, thèorie, applications, Dalloz, Paris 1994.pl_PL
dc.referencesErtel D., Negocjacje jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Negocjacje i rozwiązywanie konfliktów, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2005.pl_PL
dc.referencesFisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesFisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesFisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, wyd. II rozszerzone, PWE, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesFowler A., Jak skutecznie negocjować, Petit, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesFrankl V.E., Człowiek w poszukiwaniu sensu, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGesteland R.R, Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesGolka M., Komunikacja międzykulturowa. Przypomnienie głównych tez, „Multicultural Studies” 2016, nr 1.pl_PL
dc.referencesJastrzębska-Smolaga H., Ekonomiczne podstawy negocjacji. Pomiędzy prawem a moralnością, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesJaworowicz M., Jaworowicz P., Skuteczna komunikacja w nowoczesnej organizacji, Difin, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesKalisz A., Zienkiewicz A., Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej, Oficyna Wydawnicza „Humanitas”, Sosnowiec 2015.pl_PL
dc.referencesKałążna-Drewińska U., Negocjacje w biznesie. Kluczowe problemy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2006.pl_PL
dc.referencesKamiński J., Negocjowanie. Techniki rozwiązywania konfliktów, Poltext, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesKapciak A., Korporowicz L., Tyszka A. (red.), Komunikacja międzykulturowa. Zbliżenia i impresje, Instytut Kultury. Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesKarras G., Dobić targu, Wydawnictwo Bussinesman, Sopot 1985.pl_PL
dc.referencesKaufman S., Duncan G., Preparing the Ground for Mediaton: Foothills Revisited, „The International Journal of Conflict Management” 1990, no. 1.pl_PL
dc.referencesKennedy G., Negocjacje doskonałe, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 1999.pl_PL
dc.referencesKennedy G., Negocjacje. Jak osiągnąć nową przewagę negocjacyjną, Businessman Book, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKoh T.T., American Strengths and Weaknesses, „Negotiation Journal” 1996, no. 1.pl_PL
dc.referencesKolb D.M., Frohlinger C., Williams J., Managing the Shadow Negotiation, „The Negotiator Magazine” 2002, http://www.negotiatormagazine.com/article2.html [dostęp: 21.03.2009].pl_PL
dc.referencesKolb D.M., Gender and Shadow Negotiation, „CGO Insights” 1998, no. 3.pl_PL
dc.referencesKolb D.M., The Love of Three Orange, or: What Did we Miss about Ms. Follet in the Library?, „Negotiation Journal” 1995, no. 11.pl_PL
dc.referencesLaguna M., Markowicz B., Negocjacje i komunikacja w biznesie, Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn 2003.pl_PL
dc.referencesLax D.A, Sebenius J.K., Negocjacje w trzech wymiarach, MT Biznes, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesLevesque J., Pozytywne wykorzystanie konfliktów – mediacja, [w:] L. Filion, E. Marynowicz-Hetka, D. Wolska-Prylińska (red.), Kultura praktyki przedstawicieli profesji społecznych – podejścia mediacyjne w działaniu społecznym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesLewicki R.J., Saunders D.M., Barry B., Minton J.W., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, Wydawnictwo REBIS, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesLuecke R., Negocjacje, Harvard Business Essentials, MT Biznes, Konstancin-Jeziorna 2003.pl_PL
dc.referencesLynn M., Scarcity Effect on Value: Mediated by Assumed Expensiveness, „Journal of Economic Psychology” 1989, no. 10.pl_PL
dc.referencesMastenbroek W., Negocjowanie, PWN, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesMayer R., Jak wygrać każde negocjacje. Nie podnosząc głosu, nie tracąc zimnej krwi i nie wybuchając gniewem, MT Biznes, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMcKenna R., Real Time Preparing for the Age of Never Satisfied Customer, Harvard Business School Press, Boston 1997.pl_PL
dc.referencesMoore Ch.W., Mediacje. Praktyczne strategie rozwiązywania konfliktów, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesMyśliwiec G., Techniki i triki negocjacyjne, czyli jak negocjują profesjonaliści, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesNęcki Z., Negocjacje w biznesie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesNierenberg G., Sztuka negocjacji, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesNordhelle G., Mediacja. Sztuka rozwiązywania konfliktów, Fundusz Inicjatyw Społecznie Odpowiedzialnych, Gdańsk 2010.pl_PL
dc.referencesOstrowska A., Wykorzystanie negocjacji w procesach zarządczych na przykładzie wybranej firmy logistycznej, praca licencjacka napisana w Katedrze Marketingu WZ UŁ pod kierunkiem E.J. Biesagi-Słomczewskiej, Łódź 2018, niepublikowana.pl_PL
dc.referencesRoszkowska E., Wybrane modele negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku,pl_PL
dc.referencesBiałystok 2011.pl_PL
dc.referencesRykała A., Wykorzystanie negocjacji w rozwiązywaniu konfliktów w firmach spedycyjnych, praca magisterska napisana w Katedrze Marketingu WZ UŁ pod kierunkiem E.J. Biesagi-Słomczewskiej, niepublikowana.pl_PL
dc.referencesRządca R., Negocjacje w interesach, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesRządca R., Wujec P., Negocjacje, PWE, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesSalacuse J.W., Negocjacje na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesSavage G.T., Blair J.D., Sorensen R.L., Consider Both Relationships and Substance when Negotiation Strategically, „Academy of Management Executive” 1989, no. 1, [w:] R.J. Lewicki, D.M. Saunders, J.W. Minton, Negotiation, Readings, Exercies, and Cases, Irwin, Burr Ridge 1999.pl_PL
dc.referencesSebenius J.K., Sześć nawyków nieskutecznych negocjatorów, [w:] Sztuka prowadzenia zwycięskich negocjacji, Harvard Business Review Polska, ICAN Institute, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesStalmaszczyk M., Negocjacje kontraktów handlowych. Poradnik dla eksporterów i importerów, Consultimpex i Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź 1994.pl_PL
dc.referencesStalmaszczyk M., Techniki presji psychologicznej, Wydawnictwo Consultimpex i Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości, Łódź 1993.pl_PL
dc.referencesSteele P., Murphy J., Russie R., Jak odnieść sukces w negocjacjach, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesStewart J., Komunikacja interpersonalna. Kontakt między osobami, [w:] tegoż (red.), Mosty zamiast murów. O komunikowaniu się między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesStewart J. (red.), Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSzyprowski J., Rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych w organizacji działającej w sektorze energetycznym, praca magisterska, napisana w Katedrze Marketingu WZ UŁ pod kierunkiem E.J. Biesagi-Słomczewskiej, Łódź 2003, niepublikowana.pl_PL
dc.referencesThomas J., Negocjuj, aby zwyciężać, MT Biznes, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesTiger L., Fox R., The Imperial Animal, Holt, Rinehart &Winston, New York 1971.pl_PL
dc.referencesTurski A., 7 dni Świat, TVP Program 2, 6.04.2002.pl_PL
dc.referencesWood Brooks A., Emocje i sztuka negocjacji, „Harvard Business Review Polska” 2016, październik.pl_PL
dc.referencesWoodhouse M., Academy of Negotiation, Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko 1996.pl_PL
dc.referencesZalewski Z., Psychologia zachowań celowych, PWN, Warszawa 1991.pl_PL
dc.referenceshttp://www.centrumars.wpia.uj.edu.pl/nauka/publikacje [dostęp: 21.07.2019].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-892-7


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/