Youtube czy Studytube - przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu jpjo
Streszczenie
W artykule podjęto temat wykorzystania platformy YouTube jako narzędzia do nauczania i uczenia się języka polskiego jako obcego. Szczegółowej analizie poddano 23 kanały, które przynajmniej w połowie prowadzone były w języku polskim. Cel pracy stanowiła weryfikacja informacji nt. autorów, wykorzystywanych w filmach języków, liczby materiałów wideo, subskrypcji, a także regularności i jakości prezentowanych treści. W artykule wskazano także luki w kwestii opracowania technicznego, merytorycznego czy tematycznego. Zaproponowano również potencjalne działania mające na celu wypełnienie przedstawionej niszy. The article discusses the using of YouTube as a tool for teaching and learning Polish as a foreign language. 23 YouTube channels were analyzed in detail, which at least half of them were conducted in Polish. The aim of the study was to verify the information about the authors, languages used in the films, the number of videos, subscriptions, and the regularity and quality of the presented content. The article also indicates some gaps in technical, substantive or thematic development. Potential actions to fill the niche were also proposed.
Collections