Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKaźmierczak, Paulina
dc.contributor.authorSroka, Jakub
dc.date.accessioned2025-05-22T11:45:42Z
dc.date.available2025-05-22T11:45:42Z
dc.date.issued2022-12-30
dc.identifier.citationKaźmierczak P., Sroka J., Youtube czy Studytube - przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu jpjo, [w:] Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Grochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022, s. 25-39, https://doi.org/10.18778/8220-940-2.03pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-940-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55613
dc.description.abstractW artykule podjęto temat wykorzystania platformy YouTube jako narzędzia do nauczania i uczenia się języka polskiego jako obcego. Szczegółowej analizie poddano 23 kanały, które przynajmniej w połowie prowadzone były w języku polskim. Cel pracy stanowiła weryfikacja informacji nt. autorów, wykorzystywanych w filmach języków, liczby materiałów wideo, subskrypcji, a także regularności i jakości prezentowanych treści. W artykule wskazano także luki w kwestii opracowania technicznego, merytorycznego czy tematycznego. Zaproponowano również potencjalne działania mające na celu wypełnienie przedstawionej niszy. pl
dc.description.abstractThe article discusses the using of YouTube as a tool for teaching and learning Polish as a foreign language. 23 YouTube channels were analyzed in detail, which at least half of them were conducted in Polish. The aim of the study was to verify the information about the authors, languages used in the films, the number of videos, subscriptions, and the regularity and quality of the presented content. The article also indicates some gaps in technical, substantive or thematic development. Potential actions to fill the niche were also proposed.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofGrochala B., Pokorska M., Syrek M. (red.), Aktywizacja – innowacja – inspiracja w (glotto)dydaktyce , Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2022;pl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titleYoutube czy Studytube - przegląd wybranych profili internetowych poświęconych nauczaniu jpjopl
dc.title.alternativeYoutube czy Studytube – overview of selected profiles about teaching Polish as a foreign languageen
dc.typeBook chapter
dc.page.number25-39
dc.contributor.authorAffiliationKaźmierczak, Paulina - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Polskiej i Logopedii, Zakład Lingwistyki Stosowanej i Kulturowejpl
dc.contributor.authorAffiliationSroka, Jakub - Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznychpl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-941-9
dc.contributor.authorEmailKaźmierczak, Paulina - paulina.kazmierczak@filologia.uni.lodz.pl
dc.contributor.authorEmailSroka, Jakub - jakub.sroka@edu.uni.lodz.pl
dc.identifier.doi10.18778/8220-940-2.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/