Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiazowski, Jarosław
dc.date.accessioned2025-07-02T10:11:37Z
dc.date.available2025-07-02T10:11:37Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.otherRPS4308
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/55825
dc.descriptionZ uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY).pl_PL
dc.description.abstractNiniejsza rozprawa ma na celu pokazanie, jak bardzo środowisko komputerowe może być językowo i społecznie naturalne dla osób niewidomych. Wspomagane komputerowo nauczanie języków obcych, które wciąż walczy o swoje stałe miejsce w klasie języka angielskiego, zostało wzbogacone przez pojawienie się World Wide Web i możliwości komunikacyjne Internetu. Niewidomi uczniowie mogą używać języka angielskiego w różnych sytuacjach komunikacyjnych, czatując lokalnie lub globalnie, wysyłając i odbierając wiadomości e-mail lub uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Zaawansowany technologicznie sprzęt motywuje ich do opanowania języka angielskiego. Umieszcza ich również w nowo powstałym społeczeństwie internetowym bez obawy, że ich niepełnosprawność może ograniczyć tę interakcję. Autor zamierza udowodnić wiarygodność powyższego założenia poprzez zestawienie przykładów, które zebrał pracując i odwiedzając placówki edukacyjne z niewidomymi uczniami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Przykładowe lekcje wraz z komentarzami zaprezentują, w jaki sposób można zastosować CALL w klasie uczniów niewidomych i słabowidzących.pl_PL
dc.description.sponsorshipProjekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectWorld Wide Webpl_PL
dc.subjectCALLpl_PL
dc.subjectsytuacje komunikacyjnepl_PL
dc.subjectnauczanie języka angielskiego osób niewidomychpl_PL
dc.subjectmożliwości komunikacyjne internetupl_PL
dc.titleApplication of call to teaching English as a foreign language and rehabilitation of blind learnerspl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.page.number157pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Języka Angielskiegopl_PL
dc.dissertation.directorLewandowska-Tomaszczyk, Barbara


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe