dc.contributor.author | Wiazowski, Jarosław | |
dc.date.accessioned | 2025-07-02T10:11:37Z | |
dc.date.available | 2025-07-02T10:11:37Z | |
dc.date.issued | 2001 | |
dc.identifier.other | RPS4308 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/55825 | |
dc.description | Z uwagi na obowiązujące prawo autorskie dostęp do plików został ograniczony do sieci lokalnej w Bibliotece UŁ, natomiast metadane pozostają otwarte na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa (CC BY). | pl_PL |
dc.description.abstract | Niniejsza rozprawa ma na celu pokazanie, jak bardzo środowisko komputerowe może być językowo i społecznie naturalne dla osób niewidomych. Wspomagane komputerowo nauczanie języków obcych, które wciąż walczy o swoje stałe miejsce w klasie języka angielskiego, zostało wzbogacone przez pojawienie się World Wide Web i możliwości komunikacyjne Internetu. Niewidomi uczniowie mogą używać języka angielskiego w różnych sytuacjach komunikacyjnych, czatując lokalnie lub globalnie, wysyłając i odbierając wiadomości e-mail lub uczestnicząc w grupach dyskusyjnych. Zaawansowany technologicznie sprzęt motywuje ich do opanowania języka angielskiego. Umieszcza ich również w nowo powstałym społeczeństwie internetowym bez obawy, że ich niepełnosprawność może ograniczyć tę interakcję. Autor zamierza udowodnić wiarygodność powyższego założenia poprzez zestawienie przykładów, które zebrał pracując i odwiedzając placówki edukacyjne z niewidomymi uczniami zarówno w Polsce, jak i za granicą. Przykładowe lekcje wraz z komentarzami zaprezentują, w jaki sposób można zastosować CALL w klasie uczniów niewidomych i słabowidzących. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Projekt pt. Digitalizacja i udostępnienie kolekcji cennych dysertacji doktorskich z nauk humanistycznych (SON BIBL/SP/0033/2024/02) dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | World Wide Web | pl_PL |
dc.subject | CALL | pl_PL |
dc.subject | sytuacje komunikacyjne | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka angielskiego osób niewidomych | pl_PL |
dc.subject | możliwości komunikacyjne internetu | pl_PL |
dc.title | Application of call to teaching English as a foreign language and rehabilitation of blind learners | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 157 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Filologiczny, Katedra Języka Angielskiego | pl_PL |
dc.dissertation.director | Lewandowska-Tomaszczyk, Barbara | |