Show simple item record

dc.contributor.authorPoniatyszyn, Kajetan
dc.contributor.editorZatora, Anna
dc.contributor.editorStaszenko-Chojnacka, Dominika
dc.contributor.editorPłuciennik, Jarosław
dc.date.accessioned2025-09-10T05:33:30Z
dc.date.available2025-09-10T05:33:30Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.citationPoniatyszyn, K. (2025). "Weird fiction" a horror. Uwagi terminologiczno-genologiczne. Zagadnienia Rodzajów Literackich, 68(1), 53–71. https://doi.org/10.26485/ZRL/2025/68.1/5pl_PL
dc.identifier.issn0084-4446
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56252
dc.description.abstractThe two complementary aims of this article are a terminological and genological analysis of weird fiction, as well as the identification of similarities and differences between this genre and horror in cognitive-aesthetic, semantic and pragmatic terms. The main thesis is that weird fiction is a separate literary genre and cannot be equated with horror or other taxonomic categories, which has so far been the case in Polish literary studies. The article starts by considering the name, history, transgressiveness of the genre and the various terms that have been applied to weird fiction in Polish literary discourse and the publishing market. The second part of the text focuses on considering the similarities and differences of weird fiction and horror. The cognitive- aesthetic part is based on the concepts of horror developed by Noël Carroll and Yvonne Leffler. The semantic approach focuses on the category of space in horror and weird fiction based on Manuel Aguirre’s concepts. The pragmatic sphere aims at the presence of the genre on the Polish publishing market, particularly the new editions of Stefan Grabiński’s works. The analysis shows that authors of weird fiction focus more on the cognitive shock of changing characters’ beliefs about the world than on evoking fear. Unlike horror, very rarely does a monster appear, and often the division of space into friendly and hostile does not apply. Both genres address social problems. On the Polish publishing market, weird fiction is strongly connected with horror, and only specialized outlets highlight the separation of one from the other.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherŁódzkie Towarzystwo Naukowe; Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesZagadnienia Rodzajów Literackich;1
dc.rightsUznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectweird fictionpl_PL
dc.subjecthorrorpl_PL
dc.subjectliterary genrespl_PL
dc.subjectweirdpl_PL
dc.subjectPolish literaturepl_PL
dc.title"Weird fiction" a horror. Uwagi terminologiczno-genologicznepl_PL
dc.title.alternativeTerminological and Genological Notes on Weird Fiction and Horrorpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number53-71pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Wrocławski, Instytut Filologii Polskiejpl_PL
dc.identifier.eissn2451-0335
dc.referencesAdalbert Stifter i in. (2024), Bożonarodzeniowa antologia opowieści niesamowitych, oprac. T. Zysk, przeł. B. Grunwald-Hajdasz, J. Łoziński, Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesAdwentowska Dagmara i in. (2018), Sny umarłych: polski rocznik weird fiction 2018, Phantom Books, Szczecinek.pl_PL
dc.referencesBenson Edward Frederic i in. (2020), Opowieści niesamowite z języka angielskiego, przeł. V. Dobosz i in., Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBielawski Jakub (2019), Ćma, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesBielawski Jakub (2020), Dunkel, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesChojnacki Rafał i in. (2013), Po drugiej stronie. Weird fiction po polsku, Agharta, Kraków.pl_PL
dc.referencesDzięciołowska Joanna (2019), Mały koniec świata [w:] M. Kładź-Kocot i in., Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2019, Phantom Books, Kraków.pl_PL
dc.referencesGajewski Tomasz i in. (2013), Metoda Schlegmachera i inne opowiadania: W hołdzie Stefanowi Grabińskiemu, Kabort, Przemyśl.pl_PL
dc.referencesGrabiński Stefan (2018), Muzeum dusz czyśćcowych: opowieści niesamowite, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesGrabiński Stefan (2024a), Z wyjątków. W pomrokach wiary, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesGrabiński Stefan (2024b), Szalona zagroda, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesGrabiński Stefan (2024c), Demon ruchu, Dwie Siostry, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGunia Wojciech (2020a), Powrót, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesGunia Wojciech (2020b), Dom wszystkich snów, Literate, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesKain Dawid (2020), Wszystkie grzechy korporacji Somnium, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesKain Dawid (2024), Zaplecza, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesKrukowski Łukasz (2023), Mam przeczucie, Cyranka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLovecraft Phillips Howard (2016), Przyszła na Sarnath zagłada: opowieści niesamowite i fantastyczne, przeł. M. Płaza, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesLuberda Jakub (2019), Rzeźnia numer D [w:] Kładź-Kocot Marta i in., Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2019, Phantom Books, Szczecinek.pl_PL
dc.referencesMocek Franciszek (2022), Paprotka [w:] A. Pazdan i in., Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2022, IX, Kraków. Wybraniec Anna Maria (2022), Wilgość, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesAguirre Manuel (2002), Geometria strachu. Wykorzystanie przestrzeni w literaturze gotyckiej, przeł. A. Izdebska [w:] Wokół gotycyzmów: wyobraźnia, groza, okrucieństwo, red. G. Gazda i in., TAiWPN Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesAltman Rick (2012), Zakończenie: semantyczno-syntaktyczno-pragmatyczne podejście do gatunku filmowego, przeł. M. Zawadzka [w:] R. Altman, Gatunki filmowe, przeł. M. Zawadzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAugé Marc (2011), Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, przeł. R. Chymkowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBednarek Joanna (2020), Oduczanie się człowieczeństwa: fantastyka i antropocen, „Teksty Drugie” nr 1.pl_PL
dc.referencesBernacki Paweł (2024), Projekt „Lovecraft”. Losy marki Howarda Phillipsa Lovecrafta na polskim rynku książki, „Prace Filologiczne. Literaturoznawstwo” nr 14.pl_PL
dc.referencesBolt Pearson (2020), Monolithic, Invisible Walls: The Horror of Borders in Jeff VanderMeer’s Southern Reach Trilogy, „Journal of Science Fiction” nr 1.pl_PL
dc.referencesBrecht Bertolt (1964), Brecht on Theatre, przeł. i oprac. J. Willett, Hill and Wang, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesBrzostek Dariusz (2009), Literatura i nierozum. Antropologia fantastyki grozy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.pl_PL
dc.referencesCaillois Roger (2019), Od baśni do science fiction, przeł. J. Lisowski [w:] R. Caillois, Odpowiedzialność i styl. Eseje o formach wyobraźni, przeł. K. Dolatowska i in., Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCarroll Noël (2004), Filozofia horroru albo paradoksy uczuć, przeł. M. Przylipiak, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesChurch David (2021), Post-Horror. Art, Genre, and Cultural Elevation, Edinburgh University Press, Edynburg.pl_PL
dc.referencesCzytanie Grabińskiego (2023), red. K. Grudnik, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesDajnowski Maciej (2020), „Praca widma w epoce mechanicznej reprodukcji”. China Miéville: koncepcje „haute weird” i „abcanny”, „Literatura i Kultura Popularna” t. 26.pl_PL
dc.referencesFisher Mark (2023), Dziwaczne i osobliwe, przeł. A. Karalus, T. Adamczewski, Słowo/obraz terytoria, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesFreud Sigmund (1997), Niesamowite, przeł. R. Reszke [w:] S. Freud, Pisma psychologiczne, t. 3, przeł. R. Reszke, KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFrye Northrop (1957), Anatomy of Criticism, Princeton University Press, New Jersey.pl_PL
dc.referencesGajewska Grażyna (2023), Ekofantastyka. Ujęcie sympojetyczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesGemra Anna (1998), Literatura popularna — literatura gatunków? [w:] Retoryka i badania literackie. Rekonesans, red. J.Z. Lichański, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGemra Anna (1999), Horror — zarys problematyki, „Literatura i Kultura Popularna” t. 8.pl_PL
dc.referencesGemra Anna (2000), Wyobraźnia na manowcach: opowieści niesamowite, „Literatura i Kultura Popularna” t. 9.pl_PL
dc.referencesGrimscribe Press, Issues [numery czasopisma „Vestarien. A Literary Journal”], https://grimscribepress.com/issues [dostęp: 14.04.2025].pl_PL
dc.referencesGrudnik Krzysztof (2014), Niesamowita, czyli jaka? O warunkach literatury niesamowitej, „FA-art” nr 4.pl_PL
dc.referencesGrudnik Krzysztof (2015), Tożsamość katoptryczna w nowelistyce Stefana Grabińskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesGunia Wojciech (2023), Dziwność dziejów [w:] J. Hankus i in., Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2023, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesGunia Wojciech (2024), Aporia na granicy konwencji [w:] F. Duval i in., Sny umarłych. Polski rocznik weird fiction 2024, IX, Kraków. H.P. Lovecraft — polski serwis (b.r.), HPL weird fiction — nie budź drzemiących demonów, www.hplovecraft.pl/dla-czytelnika/ksiazki-lovecrafta/po-polsku/nie-budz-demonow [dostęp: 14.04.2025].pl_PL
dc.referencesHas-Tokarz Anita (2011), Kategoria przestrzeni w horrorze [w:] A. Has-Tokarz, Horror w literaturze współczesnej i filmie, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesHutnikiewicz Artur (1959), Twórczość literacka Stefana Grabińskiego (1887–1936), Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Toruń.pl_PL
dc.referencesJentsch Ernst (1906a), Zur Psychologie des Unheimlichen, „Psychiatrisch-Neurologische Wochenschrift” nr 8(22).pl_PL
dc.referencesJentsch Ernst (1906b), Zur Psychologie des Unheimlichen, „Psychiatrisch-Neurologische Wochenschrift” nr 8(23).pl_PL
dc.referencesJentsch Ernst (2014), O psychologii niesamowitego, przeł. A. Żukrowska, „Autoportret. Pismo o Dobrej Przestrzeni” nr 4, www.autoportret.pl/artykuly/o-psychologii-niesamowitego [dostęp: 14.04.2025].pl_PL
dc.referencesJones Timothy (2018), The Weird Tale [hasło] [w:] The Edinburgh Companion to the Short Story in English, red. P. Delaney, A. Hunter, Edinburgh University Press, Edynburg.pl_PL
dc.referencesJoshi Sunand Tryambak (1990), The Weird Tale, Wildside Press, Holicong.pl_PL
dc.referencesJoshi Sunand Tryambak (2004), The Evolution of the Weird Tale, Hippocampus Press, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesKalinowski Wojciech (2016), Hypnos fiction: nowelistyka Stefana Grabińskiego, Wydawnictwo Alter Studio, Białystok.pl_PL
dc.referencesKnap Jakub (2008), Niesamowitość i groza w literaturze polskiej dwudziestolecia międzywojennego (rekonesans badawczy), „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Historicolitteraria” t. 8.pl_PL
dc.referencesKrzyżaniak Aleksandra (2021), Liminalność i ofiara. „Midsommar. W biały dzień” jako przykład folk horroru, „Literatura Ludowa. Journal of Folklore and Popular Culture” nr 3.pl_PL
dc.referencesKubicka Halina (2010), Tam, gdzie czai się zło. Przestrzeń w horrorze jako mechanizm budzenia strachu, „Literatura i Kultura Popularna” t. 16.pl_PL
dc.referencesLeffler Yvonne (2000), Horror as Pleasure. The Aesthetics of Horror Fiction, przeł. S. Death, Almqvist & Wiksell International, Sztokholm.pl_PL
dc.referencesLeffler Yvonne (2002), Współczesny horror jako gra satysfakcji, przeł. L. Karczewski [w:] Wokół gotycyzmów. Wyobraźnia, groza, okrucieństwo, red. G. Gazda, A. Izdebska, J. Płuciennik, TAiWPN Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesLovecraft Howard Phillips (2008), Nadnaturalny horror w literaturze, przeł. A. Ledwożyw i in., Fantasmagoricon, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLovecraft Howard Phillips (2012), Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści, przeł. M. Płaza, Vesper, Poznań.pl_PL
dc.referencesLovecraft Howard Phillips (2016), Nadprzyrodzona groza w literaturze, przeł. M. Płaza, [w:] H.P. Lovecraft, Przyszła na Sarnath zagłada. Opowieści niesamowite i fantastyczne, przeł. M. Płaza, Vesper, Czerwonak.pl_PL
dc.referencesLuckhurst Roger (2015), American Weird [hasło] [w:] The Cambridge Companion to American Science Fiction, red. G. Canavan, E.C. Link, Cambridge University Press, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesMajewska Joanna (2018), Demon ruchu, duch czasu, widma miejsc. Fantastyczny Grabiński i jego świat, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMarcela Mikołaj (2018), Weird fiction [hasło], „Zagadnienia Rodzajów Literackich” nr 4.pl_PL
dc.referencesMazur Maciej (2024), Ekonarratologia a problem metalepsy i opisu: „Druga jesień” Wiktora Żwikiewicza, „Forum Poetyki” nr 38.pl_PL
dc.referencesMiéville China (2009), Weird fiction [hasło] [w:] The Routledge Companion to Science Fiction, red. M. Bould i in., Routledge, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesMoorcock Michael (2011), Foreweird [w:] The Weird: A Compendium of Strange and Dark Stories, red. A. VanderMeer, J. VanderMeer, Tor, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesMori Masahiro (1970), The Uncanny Valley, „Energy” nr 7.pl_PL
dc.referencesNewson-Errey Georgie (2021), Weird Horizons and the Mysticism of the Unhuman in Jeff VanderMeer’s Southern Reach Trilogy, „The Cambridge Quarterly” nr 4.pl_PL
dc.referencesNiesporek Katarzyna (2014), Groza w opowiadaniu „Talidomid” Dawida Kaina [w:] Literatura popularna. Tom 2: Fantastyczne kreacje światów, red. E. Bartos i in., Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesNiewiadowski Andrzej, Smuszkiewicz Antoni (1990), Fantastyka grozy [hasło] [w:] A. Niewiadowski, A. Smuszkiewicz, Leksykon polskiej literatury fantastycznonaukowej, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.pl_PL
dc.referencesNiezgoda Tomasz (2016), Bycie-w-prawdzie jako bycie-wobec-nicości w prozie Howarda Phillipsa Lovecrafta i Thomasa Ligottiego [w:] Światy grozy, red. K. Olkusz, Ośrodek Badawczy Facta Ficta, Kraków.pl_PL
dc.referencesOlkusz Ksenia (2009), Konglomerat niesamowitości: „Domofon” Zygmunta Miłoszewskiego jako gra z klasycznym modelem literatury „weird fiction”, „Literatura i Kultura Popularna” t. 15.pl_PL
dc.referencesOlkusz Ksenia (2010), Współczesność w zwierciadle horroru. O najnowszej polskiej fantastyce grozy, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu, Racibórz.pl_PL
dc.referencesOlkusz Ksenia (2018), O grozie i postgrozie. Dyskursy — konwencja — estetyka [w:] Groza i postgroza, red. K. Olkusz, B. Szymczak-Maciejczyk, Ośrodek Badawczy Facta Ficta, Kraków.pl_PL
dc.referencesOtto Rudolf (1999), Świętość: elementy irracjonalne w pojęciu bóstwa i ich stosunek do elementów racjonalnych, KR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPietluch Elżbieta (2017), Oniryczna kreacja zatopionego miasta w Bestiarium Tomasza Różyckiego [w:] Narracje fantastyczne, red. K. Olkusz, K.M. Maj, Ośrodek Badawczy Facta Ficta, Kraków.pl_PL
dc.referencesPłaza Maciej (2012), W przeddzień potwornego zmartwychwstania [w:] H.P. Lovecraft, Zgroza w Dunwich i inne przerażające opowieści, przeł. M. Płaza, Vesper, Poznań.pl_PL
dc.referencesReyes Aldana Xavier (2020), Abjection and Body Horror [w:] The Palgrave Handbook of Contemporary Gothic, red. C. Bloom, Palgrave Macmillan, Cham.pl_PL
dc.referencesRose Steve (2017), How post-horror movies are taking over cinema, „The Guardian” 6 czerwca, www.theguardian.com/film/2017/jul/06/post-horror-films-scary-movies-ghost-story-itcomes-at-night [dostęp: 14.04.2025].pl_PL
dc.referencesRybicka Elżbieta (2023), Do czego literaturze regionalnej potrzebne jest „imaginarium” grozy? O gotycyzowaniu Dolnego Śląska, „Wielogłos” nr 1.pl_PL
dc.referencesSala Zuzanna (2024), Dziwaczny realizm: przypadek poezji Adama Kaczanowskiego, „Praktyka Teoretyczna” nr 4.pl_PL
dc.referencesStefan Grabiński: wokół twórczości. Eseje, wywiady, recenzje (2023), red. K. Grudnik, IX, Kraków.pl_PL
dc.referencesStrombeck Andrew (2019), Inhuman writing in Jeff VanderMeer’s Southern Reach trilogy, „Textual Practice” nr 8.pl_PL
dc.referencesSuvin Darko (1972), On the Poetics of the Science Fiction Genre, „College English” nr 3.pl_PL
dc.referencesSuvin Darko (2018), O poetyce gatunku science fiction, przeł. K.M. Maj, „Creatio Fantastica” nr 2.pl_PL
dc.referencesSzkłowski Wiktor Borisowicz (1986), Sztuka jako chwyt, przeł. R. Łużny [w:] Teoria badań literackich za granicą. Antologia, red. S. Skwarczyńska, t. 2, cz. 3, Wydawnictwo Literackie, Kraków.pl_PL
dc.referencesThe Thomas Ligotti Reader: Essays and Explorations (2003), red. D. Schweitzer, Wildside Press, Holicong.pl_PL
dc.referencesTrzeciak Katarzyna (2012a), (Nie)samowitość ciała w „Cieniu i ciemności” Thomasa Ligottiego, „Acta Humana” nr 3.pl_PL
dc.referencesTrzeciak Katarzyna (2012b), Figury pożądania, figury pisania w wybranych nowelach Stefana Grabińskiego, Wydawnictwo Naukowe Towarzystwa Przyjaciół Nauk, Przemyśl.pl_PL
dc.referencesTrzeciak Katarzyna (2013), Czym i w jaki sposób przeraża najnowsza literatura weird fiction?, „Wielogłos” nr 4.pl_PL
dc.referencesWeinstock Jeffrey Andrew (2016), The New Weird [hasło] [w:] New Directions in Popular Fiction. Genre, Distribution, Reproduction, red. K. Gelder, Palgrave Macmillan, Londyn.pl_PL
dc.referencesWeird [hasło] [w:] Cambridge English-Polish Dictionary, https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english-polish/weird [dostęp: 14.04.2025].pl_PL
dc.referencesWilson Eric (2016), The Republic of Cthulhu: Lovecraft, the Weird Tale, and Conspiracy Theory, punctum books, Ziemia, Droga Mleczna [sic!].pl_PL
dc.referencesWróbel Łukasz (2021), Czy „spisek przeciwko ludzkiej rasie”? Filozofia człowieka w nowelistyce weird fiction Thomasa Ligottiego, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio FF” nr 1.pl_PL
dc.referencesWróbel Łukasz (2022), Człowiek — to brzmi… marnie. Pesymistyczna antropologia weird fiction, „Literatura i Kultura Popularna” t. 28.pl_PL
dc.referencesWydmuch Marek (1975), Gra ze strachem. Fantastyka grozy, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWydmuch Marek (1981), Amerykańskie strachy [w:] H.P. Lovecraft, Weird Fiction — nie budź drzemiących demonów, przeł. M. Wesołowski i in., SFAN-Club, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWydmuch Marek (1983), Cień z Providence [w:] H.P. Lovecraft, Zew Cthulhu, przeł. R. Grzybowska, Czytelnik, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCoś za mną chodzi [It Follows] (2014), reż. D.R. Mitchell, Northern Lights Films, USA.pl_PL
dc.referencesCzarownica. Bajka ludowa z Nowej Anglii [The VVitch: A New-England Folktale] (2015), reż. R. Eggers, A24, USA–Kanada.pl_PL
dc.referencesDziedzictwo. Hereditary [Hereditary] (2018), reż. A. Aster, A24, USA.pl_PL
dc.referencesMidsommar. W biały dzień [Midsommar] (2019), reż. A. Aster, A24, USA–Szwecja–Węgry.pl_PL
dc.referencesTo my [Us] (2019), reż. J. Peele, Universal Pictures, USA.pl_PL
dc.referencesUciekaj [Get Out] (2017), reż. J. Peele, Universal Pictures, USA.pl_PL
dc.referencesShakespeare William (1857), Makbet. Tragedya Wilhelma Shakspeara przełożona z angielskiego wierszem polskim, przeł. A. Koźmian, Księgarnia Jana Konstantego Żupańskiego, Poznań.pl_PL
dc.referencesShakespeare William (1895), Macbeth, przeł. L. Ulrich [w:] W. Shakespeare, Dzieła dramatyczne Williama Shakespeare (Szekspira) w dwunastu tomach, przeł. L. Ulrich, t. 5, Gebethner i Wolff, Warszawa.pl_PL
dc.referencesShakespeare William (1994), Makbet, przeł. S. Barańczak, W drodze, Poznań.pl_PL
dc.referencesShakespeare William (2018), Makbet, przeł. R. Długołęcki, Arspol, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesShakespeare William (2022), Makbet, przeł. P. Kamiński, wstęp i koment. A. Cetera-Włodarczyk, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.26485/ZRL/2025/68.1/5
dc.relation.volume68pl_PL
dc.disciplineliteraturoznawstwopl_PL
dc.disciplinenauki o kulturze i religiipl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe