Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKonieczna, Ewelina J.
dc.date.accessioned2025-10-27T13:52:12Z
dc.date.available2025-10-27T13:52:12Z
dc.date.issued2021-05-20
dc.identifier.citationKonieczna E., Praca nad własną biografią matek dzieci z niepełnosprawnością na przykładzie projektu pt. „Siła kobiet”, [w:] Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Biografia i Badanie Biografii, Dubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021, s. 81-96, https://doi.org/10.18778/8220-459-9.07pl
dc.identifier.isbn978-83-8220-459-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/56539
dc.description.abstractW artykule opisany został projekt edukacyjno-socjalny pt. „Siła kobiet”, skierowany do matek dzieci z niepełnosprawnością. Projekt miał też charakter naukowo-badawczy, którego nadrzędnym celem było poznanie procesu uczenia się z biografii. Intencją autorki było zaprezentowanie działań realizowanych podczas projektu, które miały umożliwić jego uczestniczkom zaobserwowanie procesu uczenia się z własnej biografii w kontekście niepełnosprawności swojego dziecka. W pierwszej części artykułu zamieszczony został teoretyczno-metodologiczny opis projektu i jego metodyczne podstawy. W części analitycznej zaprezentowane zostały fragmenty transkrypcji w odniesieniu do teorii uczenia się sytuacyjnego i transformatywnego oraz teorii zaufania społecznego.pl
dc.description.abstractThe article describes an educational and social project entitled “Women’s power”, addressed to mothers of children with disabilities. The project was also of a scientific and research character, whose main goal was to recognize the process of learning from a biography. The author’s intention was to present the activities carried out during the project, which were to enable its participants to observe the process of learning from their own biographies in the context of their children’s disabilities. The first part of the article presents the theoretical and methodological description of the project and its methodical basis. In the analytical part fragments of transcription in relation to the situated learning theory, transformative learning theory and the social trust theory are introduced.en
dc.language.isopl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl
dc.relation.ispartofDubas E., Wąsiński A., Słowik A. (red.), Biografie rodzinne i uczenie się: Tom 8, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2021;pl
dc.relation.ispartofseriesBiografia i Badanie Biografiipl
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.titlePraca nad własną biografią matek dzieci z niepełnosprawnością na przykładzie projektu pt. „Siła kobiet”pl
dc.title.alternativeWork on your own biography of mothers of children with disabilities on the example of the project entitled “Women’s Power”en
dc.typeBook chapter
dc.page.number81-96
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Opolski, Wydział Nauk Społecznych, Instytut Nauk Pedagogicznych, Katedra Nauk Socjologicznych i Pracy Socjalnej, ul. Katowicka 89, 45-061 Opolepl
dc.identifier.eisbn978-83-8220-460-5
dc.contributor.authorEmailekonieczna@uni.opole.pl
dc.identifier.doi10.18778/8220-459-9.07


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/