Gamifikacja glottodydaktyki języków słowiańskich
Streszczenie
Artykuł bada zastosowanie gamifikacji w tworzeniu materiałów dydaktycznych do nauki języków obcych, szczególnie języków słowiańskich, poprzez adaptację elementów gier wideo do celów dydaktycznych. Wszystkie języki słowiańskie, poza czarnogórskim, dysponują lokalizacjami gier wideo. Gamifikacja wspiera przyswajanie słownictwa, poprawia samopoczucie i motywację uczących się, jednak jej ograniczeniem jest ograniczona efektywność w nauczaniu struktur gramatycznych, dlatego powinna być traktowana jako uzupełnienie tradycyjnych metod nauczania, a nie ich substytut. Obecnie najwięcej zasobów gamifikacyjnych dostępnych jest dla języka polskiego i rosyjskiego, co czyni je atrakcyjnymi opcjami dla nauki języka przy użyciu gier. This article explores gamification and how it can be used to create educational materials for learning a foreign language, specifically a Slavic language, by turning a video game into a teaching aid. All Slavic languages except Montenegrin, have video games in their language. Gamification positively impacts vocabulary learning, well-being, and motivation. However, its biggest drawback is the limited ability to teach grammar, so it should be seen as a supplement rather than a replacement for traditional language learning. For now, Polish and Russian are the most popular slavic languages in video games, and therefore, they are best options for gamificated learning of foreign language.
Collections

