Raport z badania. Oferta kulturalna Łodzi. Edycja I (2011)
Abstract
Zainteresowaniu kulturą i jej oddziaływaniem na gospodarkę lokalną trudno się dziwić. W czasach, gdy miasta rywalizują między sobą o najważniejszy z kapitałów – ludzki – ich gospodarze starają się zachęcić zarówno ludzi, jak i przedsiębiorstwa, do osadzenia się w nich na stałe. Czynniki finansowe stają się niewystarczające, a na indywidualne decyzje wpływa "niezwykłość miasta” i jego wizerunek, bazujące w znacznej mierze na ofercie kulturalnej. Celem projektu badawczego było dostarczenie informacji na temat znajomości oferty kulturalnej wśród mieszkańców Łodzi, a także zebranie informacji o ich uczestnictwie w tej sferze życia miasta. Zespół badawczy przygotował ankietę składającą się z pytań otwartych i zamkniętych, które poruszały kwestie m.in. organizowanych w Łodzi wydarzeń kulturalnych oraz miejsc związanych w Łodzi z kulturą. W badaniu ankietowym uczestniczyli użytkownicy przestrzeni publicznych oraz quasi-publicznych miasta: ulicy Piotrkowskiej oraz czterech galerii handlowych zlokalizowanych zarówno w centrum Łodzi, jak i poza nim.
Collections