Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMarcinkowska, Monika
dc.date.accessioned2014-11-26T12:44:46Z
dc.date.available2014-11-26T12:44:46Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationM. Marcinkowska, Władztwo korporacyjne w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, [w:] S. Rudolf (red.), Tendencje zmian w nadzorze korporacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2006, s. 409-428pl_PL
dc.identifier.isbn83-7171-932-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/5764
dc.descriptionTendencje zmian w nadzorze korporacyjnym; rozdziałpl_PL
dc.description.abstractKoncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw podkreśla, że podmioty gospodarcze są integralną częścią społeczeństwa, a zatem koniecznym jest sankcjonowanie nadrzędnych norm, zasad i wartości społecznych. Rosnąca popularność odpowiedzialnych postaw biznesowych ma swój wpływ także i na systemy ładu korporacyjnego. Dobre władanie korporacyjne zapewnia, iż potrzeby interesariuszy, mających uzasadnione oczekiwania wobec działalności przedsiębiorstwa, są wzięte pod uwagę przy podejmowaniu decyzji odnośnie funkcjonowania spółki. W opracowaniu omówiono koncepcję społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw oraz proces zarządzania przez spółkę relacjami z jej interesariuszami. Następnie omówiono modele ładu korporacyjnego w kontekście podejścia do społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i wynikającą stąd redefinicję celów przedsiębiorstwa i zadań nadzoru korporacyjnego. W związku z tym nakreślono również konieczność opracowania nowych mierników sukcesu spółki. Powinny one odnosić się do pomiaru reakcji odzwierciedlających stopień zadowolenia poszczególnych grup interesów z realizacji ich oczekiwań.pl_PL
dc.description.abstractCorporate social responsibility concept emphasizes that business entities are an integral part of a society and therefore they need to affirm the general social norms, principles and values. The growing popularity of accountable business attitudes affects also corporate governance systems. Good corporate governance assures that the needs of stakeholders having reasonable expectations to the company actions are taken into consideration in decision making with respect to the company functioning. The paper discusses the CSR concept and the process of managing the company relations with its stakeholders. The models of corporate governance within the CSR concept are presented and the redefinition of company goals and the tasks of corporate governance. The necessity of the choice of the new success measures of a company is emphasized. These indicators should measure the satisfaction of stakeholders groups from the realization of their expectations.en
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectcorporate governancepl_PL
dc.subjectład korporacyjnypl_PL
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwpl_PL
dc.titleWładztwo korporacyjne w kontekście społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwpl_PL
dc.title.alternativeCorporate governance in the context of corporate social responsibility
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number409-428pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska