Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKlóska, Rafal
dc.date.accessioned2015-03-10T15:24:20Z
dc.date.available2015-03-10T15:24:20Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7216
dc.description.abstractW artykule analizie poddano poziom atrakcyjności turystycznej województw w Polsce. Pojęcie atrakcyjności turystycznej jest pewną ogólną, wielowymiarową charakterystyką którą należy zmierzyć, aby porównać analizowane obiekty (w tym wypadku województwa), przy czym decydującą rolę w badaniach tego typu pojęć ma, poza odpowiednimi metodami statystycznymi, ostateczna lista zmiennych diagnostycznych reprezentujących merytoryczny przedmiot analizy. Ze względu na przyjęte kryterium ogólne reprezentowane przez ujęte w badaniu cechy przeprowadzono porządkowanie i grupowanie województw.pl_PL
dc.description.abstractQuantitative methods find a great application in analysis processes, diagnoses and economic prognoses by means of description and estimation of forming economic variables in time and space as well as expectations regarding direction and character of changes of these variables are becoming more precise. In the article the level of tourist attractiveness of Polish provinces has been analysed. The sequence of individual provinces has been established considering a stated general criterium represented by the suggested variables in the research and cluster analysis has been carried out to isolate subgroups of similar provinces.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;228
dc.subjectmultivariate statistical analysispl_PL
dc.subjectcluster analysispl_PL
dc.subjecttourist attractiveness of provincespl_PL
dc.titleThe Multivariate Statistical Analysis of Tourist Attractiveness of Provinces in Polandpl_PL
dc.title.alternativeAtrakcyjność turystyczna województw w Polsce przedmiotem wielowymiarowej analizy statystycznejpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number377-383pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationChair of Quantitative Methods, University of Szczecinpl_PL
dc.referencesKolenda M. (2006), Taksonomia numeryczna. Klasyfikacja, porządkowanie i analiza obiektów wielocechowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław.
dc.referencesLuszniewicz A., Słaby T. (2003), Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA PL. Teoria i zastosowania, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa.
dc.referencesMalina A. (2006), Analiza czynnikowa jako metoda klasyfikacji regionów Polski. Przegląd Statystyczny nr 1/2006, PWN, Warszawa.
dc.referencesMłodak A. (2006), Analiza taksonomiczna w statystyce regionalnej, Difin, Warszawa.
dc.referencesPociecha J., Podolec B., Sokołowski A., Zając K. (1988): Metody taksonomiczne w badaniach społeczno-ekonomicznych, PWN, Warszawa.
dc.referencesRocznik Statystyczny Województw 2006 (2006), Główny Urząd Statystyczny, Warszawa.
dc.referencesSokołowski A. (2005), Analizy wielowymiarowe. Materiały kursowe Statsoft Polska, Kraków.
dc.referencesWalesiak M. (1993), Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu Nr 654, Seria: Monografie i opracowania nr 101, Wrocław.
dc.referencesZeliaś A. (red.) (1989), Metody taksonomii numerycznej w modelowaniu zjawisk społeczno-gospodarczych, PWN, Warszawa.


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord