Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKarcz, Kornelia
dc.contributor.authorBajdak, Andrzej
dc.date.accessioned2015-03-13T10:18:36Z
dc.date.available2015-03-13T10:18:36Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7291
dc.description.abstractThe Internet is becoming an inherent part of the marketing research process. The Internet is been used increasingly in the area of secondary data collection. The use of the Internet has also made primary research faster, easier, more available and cheaper for the companies. Primary research can be conducted by two basic methods: without client involvement (by keeping track of visitors to the Web sites) or with client involvement (achieved by e-mail surveys and panels as well as in-depth interviews and focus group interviews). Both advantages and disadvantages of the selected methods of quantitative and qualitative research have been discussed in the paper. Some methodological problems of preparing the data collection instruments are also explained. However Internet is still in its infancy as a research tool, keeping up with the technological development and greater access for the majority of customers its possible application in the research process would evolve very rapidly.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;179/1
dc.titleWykorzystanie Internetu w badaniach marketingowychpl_PL
dc.title.alternativeThe Use of the Internet in Marketing Researchespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[455]-462pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Ekonomiczna w Katowicach, Katedra Badań Rynkowych i Marketingowychpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord