Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalski, Paweł
dc.contributor.authorRudolf, Wawrzyniec
dc.date.accessioned2015-03-25T16:14:00Z
dc.date.available2015-03-25T16:14:00Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/7462
dc.description.abstractCase study is one of the key teaching methods in International Business. It complements the lectures and provides practical approach to management. Case study has also a very important role in education process of international marketing. The survey done in selected Polish universities (Economic and Management Faculties) provides with opinions of the lecturers concerning problems with implementing this method in Poland. One of them is the lack of well prepared cases in international marketing. Cases which are used in Polish universities usually do not concern Polish enterprises nor Polish market. There is also the lack of cases in Polish (language obstacle). Our students have problems with understanding international environment of the company and can not draw appropriate solutions for companies. The authors suggest that there is a need to discuss ways to improve the process of using case studies in Poland. It requires common actions like exchange of experience, publishing the case study book, organizing the workshops for trainers to improve their abilities to use case study method etc.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;179/2
dc.titleWykorzystanie metody studium przypadku w nauczaniu marketingu międzynarodowegopl_PL
dc.title.alternativeCase Study Method in Teaching of International Marketingpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[293]-302pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Katedra Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucjipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord