Search
Now showing items 1-10 of 27
O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI w.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
W latach 90. XX w. w polskich muzeach, podobnie jak we wszystkich innych dziedzinach życia w naszym kraju, zaszły olbrzymie zmiany ilościowe i jakościowe. Transformacja ustrojowa, rozwój wolnego rynku, przeobrażenia ...
Obszar jako produkt turystyczny
(Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, 2005)
The area as a tourist product is then, a conglomerate of various, sometimes very different elements. They may be considered at several levels. These are:
- heritage – nature, culture, hgistory, economy etc.,
- infrastructure ...
Pilotaż wycieczek turystycznych. Testy i pytania egzaminacyjne
(2007)
W niniejszym, drugim już wydaniu testów i pytań egzaminacyjnych dla kandydatów na pilotów wycieczek uwzględniono wszystkie aktualnie obowiązujące przepisy (stan prawny na dzień 01.01.2007 r.).
Celem publikacji jest ...
Światowe Dni Młodzieży w archidiecezji łódzkiej
(Instytut Geografii Miast i Turyzmu Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
W dniach 26–31.07.2016 r. w Krakowie odbyły się Światowe Dni Młodzieży
(ŚDM). W tygodniu poprzedzającym to wydarzenie na terenie wszystkich diecezji
w Polsce miały miejsce tzw. Dni w Diecezjach. W związku z tym również ...
Strategie rozwoju produktu turystycznego obszaru
(Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, 2005)
Kultura a turystyka - wzajemne relacje
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelasrtwa w łodzi, 2007)
Artykuł poświęcony jest rozważaniom na temat wzajemnych związków kultury i turystyki. Wychodząc od różnych sposobów definiowania pojęcia "kultura" zaproponowano definicję "turystyki kulturowej" w szerokim i wąskim rozumieniu ...
Muzea wobec wyzwań współczesnej turystyki
(Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze, 2006)
Muzeum jako produkt turystyczny
(Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, 2000)
W artykule przestawiono:
- miejsce muzeum wśród produktów turystycznych,
- elementy składowe produktu turystycznego muzeum,
- główne funkcje muzeum i związane z tym konflikty,
- działania marketingowe w muzeum,
- ...
Ruch turystyczny na terenie Nadwiślańskiego Pogranicza Mazowiecko-Kujawskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł stanowi skróconą wersję raportu z badań ruchu turystycznego przeprowadzonych w 2011 r. na zlecenie Lokalnej Grupy Działania Fundacji AKTYWNI RAZEM. Badaniami objęto teren działalności LGD, określany w dokumentach ...
Ruch turystyczny w Wielkopolskim Parku Etnograficznym w Dziekanowicach
(Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy, 1998)
Latem 1997 r. na terenie Wielkopolskiego Parku Etnograficznego w Dziekanowicach przeprowadzone zostały badania ankietowe wśród zwiedzających tę placówkę. Stanowiły one część szerszych badań ruchu turystycznego w polskich ...