Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFiszbak, Jolanta
dc.date.accessioned2015-06-26T06:06:53Z
dc.date.available2015-06-26T06:06:53Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10196
dc.description.abstractThe folowing article deals with one of the methods of teaching through problems present in Polish teaching tradition for years though recently criticized. My analytical approach aims at its defencc as the method developing independent thinking an pupil’s inquisition, the way of acquiring and systematizing knowledge and preparing for working by means of more complicated methods (learning through problem soking and creative methods). Heureza also occurs as the constant element of pupils work during the lessons carried out with the use of other methods, for example: drama or intersemiotic translation.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;8
dc.titleMetoda analizy heurystycznej a "metody aktywizujące" (głos w obronie tradycji)pl_PL
dc.title.alternativeThe method of heuristic analysis versus "activating methods" (voice in farour of tradition)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[505]-519pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord