dc.contributor.author | Fiszbak, Jolanta | |
dc.date.accessioned | 2015-06-26T06:06:53Z | |
dc.date.available | 2015-06-26T06:06:53Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.issn | 1505-9057 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/10196 | |
dc.description.abstract | The folowing article deals with one of the methods of teaching through problems present
in Polish teaching tradition for years though recently criticized.
My analytical approach aims at its defencc as the method developing independent thinking
an pupil’s inquisition, the way of acquiring and systematizing knowledge and preparing for
working by means of more complicated methods (learning through problem soking and creative
methods). Heureza also occurs as the constant element of pupils work during the lessons
carried out with the use of other methods, for example: drama or intersemiotic translation. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;8 | |
dc.title | Metoda analizy heurystycznej a "metody aktywizujące" (głos w obronie tradycji) | pl_PL |
dc.title.alternative | The method of heuristic analysis versus "activating methods" (voice in farour of tradition) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [505]-519 | pl_PL |