Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 681-700 of 857
-
„Poległ wśród boju nauczycielskiego”. Wspomnienia pośmiertne na łamach czasopisma „Szkoła” jako źródło do historii nauczycielstwa galicyjskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autorka opisuje nekrologi zamieszczane w galicyjskim periodyku "Szkoła". Stanowią one obfite źródło do badań nad życiem codziennym i problemami kadry pedagogicznej w Galicji. -
O zasłużonych redaktorach czasopisma „Muzeum” (1885–1939)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autorka przedstawia historię czasopisma "Muzeum", ukazującego się w latach 1885-1939, przez pryzmat biografii jego redaktorów, nie z punktu widzenia zawartych w nim informacji. Podjęła próbę nakreślenia wpływu, jaki mieli ... -
„Königsberger Hartungsche Zeitung” jako źródło do dziejów wschodniopruskiego szkolnictwa średniego w II połowie XIX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor przedstawia zagadnienia wschodniopruskiego szkolnictwa średniego II połowy XIX wieku opisywanego w dzienniku „Köningsberger Hartungsche Zeitung”, który stanowi wartościowe źródło informacji z tego zakresu. -
Problemy oświatowe w dziewiętnastowiecznych austriackich szematyzmach wojskowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor porusza zagadnienie problemów oświatowych przedstawionych w dziewiętnastowiecznych austriackich szematyzmach wojskowych, będących periodykiem sprawozdawczym, charakterystycznym dla monarchii austriackiej w XIX i na ... -
Problemy oświaty i edukacji w 1882 r. w kontekście tarnowskiego pisma ekonomiczno-społecznego „Orzeł”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autorka opisuje różnorodne problemy oświaty i edukacji w 1882 roku, w kontekście tarnowskiego dwutygodnika ekonomiczno-społecznego „Orzeł”, który stanowi interesujące źródło w badaniach dziejów edukacji lokalnej i narodowej. -
Dzienniki i tygodniki jako źródło badań nad oświatą. W poszukiwaniu alternatywnych spojrzeń na szkolnictwo średnie Galicji w dobie autonomii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor przedstawia alternatywne spojrzenie na szkolnictwo średnie w Galicji w dziennikach i tygodnikach. Analizuje konkretne szkoły jako mikroprzestrzenie – poligon doświadczalny ścierania się, realizowania, wdrażania ... -
Problematyka edukacyjna na łamach galicyjskiego „Naprzodu”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Autor opisuje różnorodne problemy edukacyjne poruszane na łamach krakowskiego „Naprzodu”, jako jednego z ważniejszych źródeł, pozwalających rekonstruować praktykę i myśl pedagogiczną na ziemiach polskich na przełomie XIX i XX w. -
Prasa warszawska jako źródło do dziejów oświaty zakopiańskiej II połowy XIX i początków XX stulecia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Edukacja ludności wiejskiej na łamach tygodników społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego po 1864 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Artykuł przedstawia zagadnienie edukacji ludności wiejskiej poruszane w tygodnikach społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego, w II połowie XIX wieku. -
Problematyka oświatowa na łamach czasopism społeczno-ekonomicznych Królestwa Polskiego połowy XIX w.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Artykuł stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy czasopisma społeczno-ekonomiczne, które w liczbie kilku tytułów ukazywały się w Królestwie Polskim (faktycznie w Warszawie) w okresie międzypowstaniowym, mogą stać się ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Horizon―Conversion―Narration: Identity and Otherness in the Scientific World of the Humanists
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Living in Relations: Biographies of Scientists in the Context of the Actor Network Theory
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Around ‘Biographical Perspectives’: An Introduction
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Ethnographic Experience and the Politics of Situatedness
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Auto/narrative as a Means of Structuring Human Experience
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Michel Foucault as a Heterotopia
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Biographical Self-monitoring as a Condition of Reflexive Sociology and Anthropology: Towards Practical Epistemology of Social Sciences
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)