Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewski, Jerzy
dc.date.accessioned2015-07-15T08:15:12Z
dc.date.available2015-07-15T08:15:12Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11016
dc.description.abstractIn the poem Sól konstrukcji from the cycle of poems Pokrewieństwa in the volume Obroty rzeczy 1956 (The Revolution o f Things), Miron Białoszewski describes a waving sea, which leads to discovering its hidden nature, surprisingly similar to the structural characteristics of polyphonic music - exemplified by the form of a motet and the works of Bach. Searching for affinities and similarities between distant things, Białoszewski discovers the harmony and internal cohesion of the world. It becomes possible when all stereotypic opinions and cliches are rejected and we perceive a new and unknown “revolution of things”pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;12
dc.titleMorze i muzyka polifoniczna. Uwagi o wierszu "Sól konstrukcji" Mirona Białoszewskiegopl_PL
dc.title.alternativeThe sea and polyphonic music. Notes on the poem Sól konstrukcji by Miron Białoszewskipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[237]-242pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord