Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGrzegorzewski, Krzysztof
dc.date.accessioned2015-07-15T10:56:54Z
dc.date.available2015-07-15T10:56:54Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11036
dc.description.abstractAuthor analyses public saying of the former president, Lech Wałęsa, in two selected TV-programs, broadcasted in similar period of time, but in two different TV-stations. Analysis constitutes a try of codification of all the stylistic and linguistic tricks and rethorical mechanisms of content, and also valuation of its persuastic use. On the basis of this analysis, author answers the following question: Is the language correctness a necessary condition of the persuasion in politics’ public saying?pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;12
dc.titlePerswazyjność wypowiedzi Lecha Wałęsy (na przykładzie wybranych telewizyjnych programów publicystycznych)pl_PL
dc.title.alternativeThe power of persuasion in the language of statements made by Lech Wałęsa (on the basis of selected TV publicism programmespl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[451]-460pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord