Prace doktorskie i habilitacyjne | PhD Dissertations and Postdoctoral Thesis: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 41-60 z 118
-
Działania pracodawcy społecznie odpowiedzialnego wobec pracowników w wieku okołoemerytalnym
(2022)Dla współczesnej organizacji szczególnego znaczenia nabiera na tle zmian demograficznych idea zarządzania wiekiem. Szeroko rozumiany rozwój pracownika to proces przebiegający w określonych dla czasu jego kariery okresach, ... -
Pozarodzinna sukcesja zarządzania w polskich przedsiębiorstwach rodzinnych
(2022)Sukcesja to jeden z kluczowych determinantów rozwoju i wzrostu firm rodzinnych. Odpowiedni wybór sukcesora to większe prawdopodobieństwo przetrwania i dalszego rozwoju przedsiębiorstwa. Firmy rodzinne stoją przed trudnym ... -
Determinanty efektywności fuzji i przejęć przedsiębiorstw
(2022)Wybór optymalnej formy integracji i metody jej przeprowadzenia uważa się za jedną z najważniejszych decyzji przesądzających o pomyślnej realizacji zakładanych celów konsolidacyjnych. Zarówno z praktycznego, jak i naukowego ... -
Komunikacja marketingowa jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych
(2022)Przedmiotem rozprawy realizowanej w ramach projektu „doktorat wdrożeniowy” była komunikacja marketingowa rozpatrywana jako narzędzie kształtowania preferencji zakupowych młodych nabywców syntetycznych olejów silnikowych. ... -
HR Business Partner w praktykach dużych przedsiębiorstw w Polsce
(2022)Rozprawa doktorska została poświęcona problematyce realizacji koncepcji partnera biznesowego HR. Problem badawczy został sformułowany następująco: jak interpretowana jest idea HRBP w dużych organizacjach w Polsce oraz czy ... -
Luka w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej w przedsiębiorstwach w Polsce
(2022)Głównym celem rozprawy doktorskiej była identyfikacja luki w zastosowaniu metod rachunkowości zarządczej, rozumianej jako różnica pomiędzy obecnym a pożądanym przez użytkowników stopniem zastosowania tych metod w organizacjach ... -
Analiza i ocena systemu motywacyjnego dla spółki skarbu państwa w sektorze transportu kolejowego.
(2022)Głównym celem pracy jest analiza i ocena czynników mających decydujący wpływ na poziom motywacji wśród pracowników spółki skarbu państwa oraz opracowanie rekomendacji dotyczących poprawy efektywności systemu motywacyjnego ... -
Strategiczna karta wyników w zarządzaniu sprzedażą w przedsiębiorstwach z branży produktów szybko rotujących
(2022)Strategiczna (zrównoważona) karta wyników (Balanced Scorecard – BSC) służyła pierwotnie do pomiaru efektywności organizacji. Obecnie BSC nie jest tylko narzędziem pomiaru dokonań, ale filarem systemu zarządzania strategicznego. ... -
Zarządzanie ryzykiem w projektach zagospodarowania złóż w przedsiębiorstwach branży Oil&Gas w Polsce
(2021)The dissertation presents, as a result of literature research and on the basis of empirical research, the author's procedure for implementing multidimensional risk assessment methodology in Polish Oil & Gas companies. The ... -
Lojalność pracodawcy w teorii i praktyce przedsiębiorstwa
(2021)Studia literaturowe poświęcone lojalności w zarządzaniu, a szczególniew zarządzaniu zasobami ludzkimi, wskazują, że istnieje luka poznawcza związana z lojalnością pracodawcy. W związku z powyższym głównym celem bieżącej ... -
Model systemu zarządzania informacją w jednostkach wojskowych Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej
(2021)W rozprawie doktorskiej przedstawiono w wyniku pracy naukowej i na podstawie badań wtórnych oraz własnych - model systemu zarządzania informacją dopasowany do potrzeb informacyjnych użytkowników (żołnierzy i pracowników ... -
Transfer technologii w przedsiębiorstwach przemysłu przetwórstwa spożywczego - uwarunkowania, modele
(2020-09-24)Przedmiotem dysertacji jest proces transferu technologii w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Inspiracją do podjęcia badań będących przedmiotem tej pracy było przeświadczenie, że transfer technologii jest głównym ... -
Marketing relacji w chińskim kontekście kulturowym na przykładzie doświadczeń polskich firm inwestujących w Chińskiej Republice Ludowej
(2020)Zdobywający popularność od lat osiemdziesiątych marketing relacji jako filozofia i zestaw praktyk wzbudził znaczne zainteresowane w zachodniej literaturze. Bliskie relacje z klientami i pozostałymi interesariuszami są ... -
Zarządzanie relacjami z dostawcami w sektorze ekologicznej żywności
(2020)Następstwem ewolucji podejścia do zakupów i zaopatrzenia, jednego z filarów zarządzania łańcuchami dostaw na rynku B2B, jest zarządzanie relacjami z dostawcami (ang. Supplier Relationship Management, SRM), będące przedmiotem ... -
Programmatic buying a efektywność reklamy internetowej w Polsce
(2020)Obszarem badawczym niniejszej rozprawy był wpływ nowych technologii na marketing, jej przedmiot zaś stanowił technologia programmatic buying. Celem pracy była ocena wpływu wykorzystania tej technologii na efektywność ... -
Kapitał ludzki a skuteczność audytu wewnętrznego
(2020)Głównym celem pracy jest identyfikacja czynników skuteczności audytu wewnętrznego związanych z kapitałem ludzkim. Dla opracowania rozdziałów teoretycznych zastosowano systematyczny przegląd literatury (polskiej i zagranicznej). ... -
Ewaluacja środowiskowa w relacjach z dostawcami na rynku B2B
(2019)Ewaluacja środowiskowa dostawców stanowi zbiór działań, które mają na celu ocenę działalności, możliwości i skuteczności dostawców w zakresie ograniczania negatywnego oddziaływania na środowisko. W ramach działań na rzecz ... -
Instytucjonalno-organizacyjne determinanty zarządzania bezpieczeństwem na drogach publicznych w Polsce
(2019)Bezpieczeństwo należy do najbardziej elementarnych potrzeb człowieka. Jest podstawowym prawem, które sprowadza się do eliminowania sytuacji zagrażających człowiekowi i jego dobrom. Sytuacje te są wynikiem jego niewłaściwych ... -
Motywy stosowania crowdfundingu przez polskich producentów gier wideo
(2019)The main goal of the dissertation was to identify the structure of motives for using crowdfunding by Polish video game developers. The specific aims included organizing the existing knowledge on crowdfunding, creating a ... -
Zarządzanie portfelem marek według Byrona Sharpa w świetle koncepcji STP
(2019)Dysertacja dotyczy kwestii związanych z zarządzaniem portfelem marek, ich podstaw koncepcyjnych i przyjętych paradygmatów, związanych z nimi decyzji, narzędzi oraz rezultatów dla organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem ...