dc.contributor.author | Umiastowska, Danuta | |
dc.date.accessioned | 2015-10-16T07:33:35Z | |
dc.date.available | 2015-10-16T07:33:35Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Suggestions of workshops preventing aggressive behaviour / Propozycje zajęć warsztatowych przeciwdziałających zachowaniom agresywnym, [in:] Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015, p. 121–133 / s. 309–321. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-564-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12557 | |
dc.description | Supporting child and youth development, especially the wards of socio-therapeutic and reclamation centres, is one of the aims of educational process. As can be seen from previous experiences, classes based on education through sport and its values as well as moral models connected with it play an immense role. I hope most sincerely that the lesson plans, games and plays as well as educational classes included here will become a complementation of the previous volume where the issue of social maladjustment of the young people was presented from theoretical perspective. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Published within the project “Therapy through development. Programme of developing a chain of youth centres for young people at risk of being excluded from education system”. Project co-financed by the EU funds as part of the European Social Fund. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | “Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej”, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015; | |
dc.title | Suggestions of workshops preventing aggressive behaviour | pl_PL |
dc.title.alternative | Propozycje zajęć warsztatowych przeciwdziałających zachowaniom agresywnym | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by University of Łódź, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [121]-133; [309]-321 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Szczecin | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Szczeciński | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Danuta Umiastowska – assistant Professor at the University of Szczecin, a scientific worker at the Physical Education Department and Health Promotion at the University of Szczecin, the Chair of Physical Education Methodology Department. Scientific interests: physical education conditioning in children, youth and adults of different ages, pedeutology – improving the approach of a PE teacher and increasing the quality of PE teaching. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Danuta Umiastowska – dr hab., prof. US, pracownik naukowy Wydziału Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia Uniwersytetu Szczecińskiego, kierownik Zakładu Metodyki Wychowania Fizycznego. Zainteresowania naukowe: uwarunkowania aktywności fizycznej dzieci, młodzieży i ludzi dorosłych w różnym wieku, pedeutologia – doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela wychowania fizycznego oraz podnoszenie jakości procesu kształcenia w wychowaniu fizycznym. | pl_PL |
dc.references | Bańka W., Wybrane zagadnienia z psychologii społecznej, Wyd. Novum, Płock 1999. | pl_PL |
dc.references | Baum H., Pokonywać słabości, Wyd. Jedność, Kielce 2002. | pl_PL |
dc.references | Haug-Schnabel G., Agresja w przedszkolu, Wyd. Jedność, Kielce 2003. | pl_PL |
dc.references | Janczura M., Agresja i przemoc. Niezbędnik nauczyciela, pedagoga, dyrektora, Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Korczak J., Król Maciuś na wyspie bezludnej, Wyd. Puls, Cieszyn 1996. | pl_PL |
dc.references | Olweus D., Mobbing – fala przemocy w szkole. Jak ją powstrzymać?, Jacek Santorski & Co., Warszawa 1998. | pl_PL |
dc.references | Portman R., Gry i zabawy przeciwko agresji, Wyd. Jedność, Kielce 2003. | pl_PL |
dc.references | Pospiszyl I., Razem przeciw przemocy, Wyd. Żak, Warszawa 1999. | pl_PL |
dc.references | Ranschburg J., Lęk, gniew, agresja, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1993. | pl_PL |
dc.references | Vopel K., Gry i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży, cz. l, Wyd. Jedność, Kielce 1999. | pl_PL |
dc.references | Vopel K., Zabawy, które łączą, cz. 1, Wyd. Jedność, Kielce 2001. | pl_PL |