Show simple item record

dc.contributor.authorŻuchalski, Adam
dc.date.accessioned2015-10-16T07:41:42Z
dc.date.available2015-10-16T07:41:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationCareer counselling – suggestions of workshops for students / Propozycje zajęć warsztatowych dla uczniów w zakresie doradztwa zawodowego, [in:] Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015, p. 157–174 / s. 347–365.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-564-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12563
dc.descriptionSupporting child and youth development, especially the wards of socio-therapeutic and reclamation centres, is one of the aims of educational process. As can be seen from previous experiences, classes based on education through sport and its values as well as moral models connected with it play an immense role. I hope most sincerely that the lesson plans, games and plays as well as educational classes included here will become a complementation of the previous volume where the issue of social maladjustment of the young people was presented from theoretical perspective.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublished within the project “Therapy through development. Programme of developing a chain of youth centres for young people at risk of being excluded from education system”. Project co-financed by the EU funds as part of the European Social Fund.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof“Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej”, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015;
dc.titleCareer counselling – suggestions of workshops for studentspl_PL
dc.title.alternativePropozycje zajęć warsztatowych dla uczniów w zakresie doradztwa zawodowegopl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by University of Łódź, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[157]-174; [347]-365pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationA School Career Centre of a Youth Socio-therapy Centre No 4 in Łódźpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSzkolny Ośrodek Kariery Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 4 w Łodzipl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAdam Żuchalski – MA, graduate of the University of Łódź (History Department) and the University of Humanities and Economics in Łódź (career counselling, specialization in reclamation). A coordinator of a school career centre at Youth Socio-therapy Centre (MOS) No 4 in Łódź, a career counsellor for youth facing social exclusion. Author and creator of educational projects concerning career counselling and prevention of social exclusion in youth.pl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteAdam Żuchalski – mgr, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek historia) oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej (kierunek doradztwo zawodowe o specjalności resocjalizacja). Koordynator szkolnego ośrodka kariery w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 4 w Łodzi, nauczyciel doradztwa zawodowego młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Autor i realizator projektów edukacyjnych dotyczących doradztwa zawodowego i profilaktyki przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu młodzieży.pl_PL
dc.referencesArends R. I., Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesBlack P. et al., Jak oceniać, aby uczyć?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBrudnik E., Moszczyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Zakład Wydawniczy SFS, Kielce 2000.pl_PL
dc.referencesDryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu, Zysk i S-ka, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesHamer H., Klucz do efektywności nauczania, Veda, Warszawa 1994.pl_PL
dc.referencesHarmin M., Duch klasy, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKrólikowski J., Projekt edukacyjny. Materiały dla zespołów międzyprzedmiotowych, Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesLucas B., Twój umysł stać na więcej, Świat Książki, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesMcGinnis A. L., Sztuka motywacji – czyli jak wydobywać z ludzi to, co w nich najlepsze, Oficyna Wydawnicza Vocatio, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesMikina A., Zając B., Jak wdrażać metodę projektów?, Impuls, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMikina A., Zając B., Metoda projektów nie tylko w gimnazjum. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.pl_PL
dc.referencesSzmidt K. J., Szkice do pedagogiki twórczości, Impuls, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesSzymański M. S., O metodzie projektów, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B., Jak zmienić szkołę, Impuls, Kraków 1998.pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record