dc.contributor.author | Żuchalski, Adam | |
dc.date.accessioned | 2015-10-16T07:41:42Z | |
dc.date.available | 2015-10-16T07:41:42Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.citation | Career counselling – suggestions of workshops for students / Propozycje zajęć warsztatowych dla uczniów w zakresie doradztwa zawodowego, [in:] Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015, p. 157–174 / s. 347–365. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-564-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12563 | |
dc.description | Supporting child and youth development, especially the wards of socio-therapeutic and reclamation centres, is one of the aims of educational process. As can be seen from previous experiences, classes based on education through sport and its values as well as moral models connected with it play an immense role. I hope most sincerely that the lesson plans, games and plays as well as educational classes included here will become a complementation of the previous volume where the issue of social maladjustment of the young people was presented from theoretical perspective. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Published within the project “Therapy through development. Programme of developing a chain of youth centres for young people at risk of being excluded from education system”. Project co-financed by the EU funds as part of the European Social Fund. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | “Preventing exclusion from education system of socially maladjusted children and teenagers. Good practices in educational work. Zapobieganie wykluczeniu z systemu edukacji dzieci i młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Dobre praktyki pracy edukacyjnej”, eds. J. E. Kowalska, A. Sobczak, A. Kaźmierczak, Łódź University Press, Łódź 2015; | |
dc.title | Career counselling – suggestions of workshops for students | pl_PL |
dc.title.alternative | Propozycje zajęć warsztatowych dla uczniów w zakresie doradztwa zawodowego | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by University of Łódź, Łódź 2015 | pl_PL |
dc.page.number | [157]-174; [347]-365 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | A School Career Centre of a Youth Socio-therapy Centre No 4 in Łódź | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Szkolny Ośrodek Kariery Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 4 w Łodzi | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Adam Żuchalski – MA, graduate of the University of Łódź (History Department) and the University of Humanities and Economics in Łódź (career counselling, specialization in reclamation). A coordinator of a school career centre at Youth Socio-therapy Centre (MOS) No 4 in Łódź, a career counsellor for youth facing social exclusion. Author and creator of educational projects concerning career counselling and prevention of social exclusion in youth. | pl_PL |
dc.contributor.authorBiographicalnote | Adam Żuchalski – mgr, absolwent Uniwersytetu Łódzkiego (kierunek historia) oraz Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej (kierunek doradztwo zawodowe o specjalności resocjalizacja). Koordynator szkolnego ośrodka kariery w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii nr 4 w Łodzi, nauczyciel doradztwa zawodowego młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Autor i realizator projektów edukacyjnych dotyczących doradztwa zawodowego i profilaktyki przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu młodzieży. | pl_PL |
dc.references | Arends R. I., Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994. | pl_PL |
dc.references | Black P. et al., Jak oceniać, aby uczyć?, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Brudnik E., Moszczyńska A., Owczarska B., Ja i mój uczeń pracujemy aktywnie. Przewodnik po metodach aktywizujących, Zakład Wydawniczy SFS, Kielce 2000. | pl_PL |
dc.references | Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu, Zysk i S-ka, Poznań 2003. | pl_PL |
dc.references | Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Veda, Warszawa 1994. | pl_PL |
dc.references | Harmin M., Duch klasy, Jak motywować uczniów do nauki, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa 2008. | pl_PL |
dc.references | Królikowski J., Projekt edukacyjny. Materiały dla zespołów międzyprzedmiotowych, Wydawnictwa Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Lucas B., Twój umysł stać na więcej, Świat Książki, Warszawa 2001. | pl_PL |
dc.references | McGinnis A. L., Sztuka motywacji – czyli jak wydobywać z ludzi to, co w nich najlepsze, Oficyna Wydawnicza Vocatio, Warszawa 1993. | pl_PL |
dc.references | Mikina A., Zając B., Jak wdrażać metodę projektów?, Impuls, Kraków 2006. | pl_PL |
dc.references | Mikina A., Zając B., Metoda projektów nie tylko w gimnazjum. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów szkół, Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K. J., Szkice do pedagogiki twórczości, Impuls, Kraków 2001. | pl_PL |
dc.references | Szymański M. S., O metodzie projektów, Wyd. Akademickie „Żak”, Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B., Jak zmienić szkołę, Impuls, Kraków 1998. | pl_PL |