Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMościcka-Filipczak, Wiesława
dc.date.accessioned2015-10-19T06:10:30Z
dc.date.available2015-10-19T06:10:30Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12664
dc.description.abstractJak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r. Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw. mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców, Żydów, Niemców i Białorusinów. Nauczanie cudzoziemców języka polskiego stało się więc w II Rzeczypospolitej koniecznością, a przede wszystkim popularyzacja naszego języka wśród mniejszości niemieckiej, ponieważ odrębność językowa tej grupy utrudniała kontakty gospodarcze i wręcz uniemożliwiała jej asymilację w przeciwieństwie do innych nacji, posługujących się pokrewnymi językami słowiańskimi. Istniało więc wyraźne zapotrzebowanie społeczne na podręczniki do nauki języka polskiego, zwłaszcza wśród Niemców.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4
dc.titlePodręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwapl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.page.number145-153pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord