dc.contributor.author | Mościcka-Filipczak, Wiesława | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T06:10:30Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T06:10:30Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12664 | |
dc.description.abstract | Jak podaje Nowoczesna Encyklopedia Ilustrowana M. Arcta, w 1931 r.
Polska liczyła blisko 32 min ludności, z tego ponad 30% stanowiły tzw.
mniejszości narodowe, do których należy zaliczyć przede wszystkim Ukraińców,
Żydów, Niemców i Białorusinów. Nauczanie cudzoziemców języka
polskiego stało się więc w II Rzeczypospolitej koniecznością, a przede
wszystkim popularyzacja naszego języka wśród mniejszości niemieckiej, ponieważ
odrębność językowa tej grupy utrudniała kontakty gospodarcze i wręcz
uniemożliwiała jej asymilację w przeciwieństwie do innych nacji, posługujących
się pokrewnymi językami słowiańskimi. Istniało więc wyraźne zapotrzebowanie
społeczne na podręczniki do nauki języka polskiego, zwłaszcza wśród
Niemców. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4 | |
dc.title | Podręczniki do nauki języka polskiego dla Niemców w dwudziestoleciu międzywojennym. Problem doboru sytuacji i odpowiadających im struktur językowych, w szczególności słownictwa | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.page.number | 145-153 | pl_PL |