dc.contributor.author | Kowalikowa, Jadwiga | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T06:18:10Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T06:18:10Z | |
dc.date.issued | 1992 | |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12667 | |
dc.description.abstract | Termin kształeenie polonistyczne ma w świadomości ogólnej ustaloną
i tradycyjną konotację; funkcjonuje mianowicie jako sygnał wywoławczy,
przywodzący na myśl profesjonalne, specjalistyczne studium filologiczne, takie
z jakim stykamy się w naszych szkołach wyższych. Skojarzenie to, chociaż
uzasadnione i zrozumiałe, wymaga jednak w odniesieniu do swoistej sytuacji
dydaktycznej, określonej w temacie wypowiedzi, pewnych korektúr. Polonistyka
sensu stricto, jako autonomiczny kierunek studiów, występuje w uniwersytecie
zagranicznym stosunkowo rzadko. Natomiast nieporównywalnie częściej
mamy tam do czynienia z nauczaniem języka polskiego w jego klasycznej,
typowej dla szkoły wyższej formie lektoratowej. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4 | |
dc.title | Składniki polonistycznego kształcenia cudzoziemców w nauczaniu języka polskiego na uniwersytecie zagranicznym | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.page.number | 173-181 | pl_PL |