Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKowalikowa, Jadwiga
dc.date.accessioned2015-10-19T06:18:10Z
dc.date.available2015-10-19T06:18:10Z
dc.date.issued1992
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12667
dc.description.abstractTermin kształeenie polonistyczne ma w świadomości ogólnej ustaloną i tradycyjną konotację; funkcjonuje mianowicie jako sygnał wywoławczy, przywodzący na myśl profesjonalne, specjalistyczne studium filologiczne, takie z jakim stykamy się w naszych szkołach wyższych. Skojarzenie to, chociaż uzasadnione i zrozumiałe, wymaga jednak w odniesieniu do swoistej sytuacji dydaktycznej, określonej w temacie wypowiedzi, pewnych korektúr. Polonistyka sensu stricto, jako autonomiczny kierunek studiów, występuje w uniwersytecie zagranicznym stosunkowo rzadko. Natomiast nieporównywalnie częściej mamy tam do czynienia z nauczaniem języka polskiego w jego klasycznej, typowej dla szkoły wyższej formie lektoratowej.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;4
dc.titleSkładniki polonistycznego kształcenia cudzoziemców w nauczaniu języka polskiego na uniwersytecie zagranicznympl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holderUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.page.number173-181pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord