dc.contributor.author | Pérouse, Gabriel A. | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T06:28:01Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T06:28:01Z | |
dc.date.issued | 1985 | |
dc.identifier.issn | 0208-6085 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12672 | |
dc.description.abstract | Paradoksem Amours jest fakt, że nie były one wyznaniem uczuć do konkretnej
kobiety, ale literackim ćwiczeniem. To sam Ronsard, jak mitologiczny Narcyz, studiuje
w sobie przeżycia określane jako miłość, obrazy „kochanek" zarysowują się
tylko jak cienie. Te cienie są przecież cieniami kobiet i wbrew przypuszczeniom mówią
niemało o kobiecie Renesansu. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria;14 | |
dc.title | L'ombre de l'amoureuse dans les Amdurs de Ronsard | pl_PL |
dc.title.alternative | Kobieta w Amours Ronsard | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [89]-103 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Université de Lyon II | pl_PL |