Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJarecki, Wojciech
dc.date.accessioned2015-10-19T08:50:37Z
dc.date.available2015-10-19T08:50:37Z
dc.date.issued2015-09
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/12705
dc.description.abstractHigher education should enable students to raise their qualifications, and particularly acquire new knowledge, develop their interests, or learn to think critically. As for economics students, tertiary education should provide them with opportunity to find and follow their career path. Having this in mind, the author of the present paper discusses factors contributing to economics students' involvement in raising their qualifications. The main aim is to state why they have become less involved in doing so, and particularly in acquiring new knowledge.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLodz University Presspl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;nr 3
dc.subjectqualificationspl_PL
dc.subjectknowledgepl_PL
dc.subjectstudyingpl_PL
dc.titleMotywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznychpl_PL
dc.title.alternativeMotivations for Undertaking Economic Studies at University Levelpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number133-141pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Szczecinpl_PL
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesBlaug M., The Empirical Status of Human Capital Theory: A Slightly Jaundiced Survey, „Journal of Economic Literature” 1976, No. 14.pl_PL
dc.referencesChapman B., Conceptual Issues and the Australian Experience with Income Contingent Charge for Higher Education, „The Economic Journal” 1997, Vol. 107, No. 442.pl_PL
dc.referencesDie Wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in der Bundesrepublik Deutschland 2006, Bundesministerium fuer Bildung und Forschung, Bonn–Berlin 2007.pl_PL
dc.referencesGUS, Aktywność ekonomiczna ludności Polski w latach 2010-2012, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesGUS, Struktura wynagrodzeń według grup zawodów w 2012 roku, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesGUS, Ścieżki edukacyjne Polaków, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesGUS, Szkoły wyższe i ich finanse w 2009-2013, Warszawa 2010-2014.pl_PL
dc.referencesGUS, Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesJarecki W., Szacowanie kosztów i efektów kształcenia ekonomicznego na poziomie wyższym, „Rozprawy i Studia”, t. 789, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011.pl_PL
dc.referencesLiberska B., Problemy efektywności kształcenia wyższego, PWN, Warszawa 1974.pl_PL
dc.referencesMusgrave R.A., P.B. Musgrave, Public Finance in Theory and Practice, McGraw Hill, New York 1989.pl_PL
dc.referencesOleksyn T., Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesOstrowska E., Ryzyko inwestycyjne. Identyfikacja i metody oceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999.pl_PL
dc.referencesPolańska A., Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej, WSAiB, 2008, http://www.wsaib.pl/files/dziekanat/Uczenie%20_krytycznego_myslenia.doc.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, t. III, PWN, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referencesThurow L., Investment in Human Capital, Wadsworth, Belmont, California 1970.pl_PL
dc.referencesWolter S.C., B. Weber, Bildungsrendite - ein zentraler oekonomischer Indykator des Bildungswesens, „Das Magazin fuer Wirtschaftspolitik“ 2005, No. 10.pl_PL
dc.contributor.authorEmailwojciech.jarecki@wneiz.plpl_PL
dc.relation.volume18pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord