dc.contributor.author | Jarecki, Wojciech | |
dc.date.accessioned | 2015-10-19T08:50:37Z | |
dc.date.available | 2015-10-19T08:50:37Z | |
dc.date.issued | 2015-09 | |
dc.identifier.issn | 1899-2226 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/12705 | |
dc.description.abstract | Higher education should enable students to raise their qualifications, and particularly
acquire new knowledge, develop their interests, or learn to think critically. As
for economics students, tertiary education should provide them with opportunity to
find and follow their career path. Having this in mind, the author of the present
paper discusses factors contributing to economics students' involvement in raising
their qualifications. The main aim is to state why they have become less involved
in doing so, and particularly in acquiring new knowledge. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Lodz University Press | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Annales. Etyka w Życiu Gospodarczym;nr 3 | |
dc.subject | qualifications | pl_PL |
dc.subject | knowledge | pl_PL |
dc.subject | studying | pl_PL |
dc.title | Motywacje przy podejmowaniu studiów wyższych ekonomicznych | pl_PL |
dc.title.alternative | Motivations for Undertaking Economic Studies at University Level | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 133-141 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Szczecin | pl_PL |
dc.identifier.eissn | 2353-4869 | |
dc.references | Blaug M., The Empirical Status of Human Capital Theory: A Slightly Jaundiced Survey, „Journal of Economic Literature” 1976, No. 14. | pl_PL |
dc.references | Chapman B., Conceptual Issues and the Australian Experience with Income Contingent Charge for Higher Education, „The Economic Journal” 1997, Vol. 107, No. 442. | pl_PL |
dc.references | Die Wirtschaftliche und soziale Lage der Studierenden in der Bundesrepublik Deutschland 2006, Bundesministerium fuer Bildung und Forschung, Bonn–Berlin 2007. | pl_PL |
dc.references | GUS, Aktywność ekonomiczna ludności Polski w latach 2010-2012, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | GUS, Struktura wynagrodzeń według grup zawodów w 2012 roku, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | GUS, Ścieżki edukacyjne Polaków, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | GUS, Szkoły wyższe i ich finanse w 2009-2013, Warszawa 2010-2014. | pl_PL |
dc.references | GUS, Wybory ścieżki kształcenia a sytuacja zawodowa Polaków, Warszawa 2013. | pl_PL |
dc.references | Jarecki W., Szacowanie kosztów i efektów kształcenia ekonomicznego na poziomie wyższym, „Rozprawy i Studia”, t. 789, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2011. | pl_PL |
dc.references | Liberska B., Problemy efektywności kształcenia wyższego, PWN, Warszawa 1974. | pl_PL |
dc.references | Musgrave R.A., P.B. Musgrave, Public Finance in Theory and Practice, McGraw Hill, New York 1989. | pl_PL |
dc.references | Oleksyn T., Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 1997. | pl_PL |
dc.references | Ostrowska E., Ryzyko inwestycyjne. Identyfikacja i metody oceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1999. | pl_PL |
dc.references | Polańska A., Uczenie studentów krytycznego (koncepcyjnego) myślenia priorytetowym zadaniem dydaktyki szkoły wyższej, WSAiB, 2008, http://www.wsaib.pl/files/dziekanat/Uczenie%20_krytycznego_myslenia.doc. | pl_PL |
dc.references | Słownik języka polskiego, t. III, PWN, Warszawa 1981. | pl_PL |
dc.references | Thurow L., Investment in Human Capital, Wadsworth, Belmont, California 1970. | pl_PL |
dc.references | Wolter S.C., B. Weber, Bildungsrendite - ein zentraler oekonomischer Indykator des Bildungswesens, „Das Magazin fuer Wirtschaftspolitik“ 2005, No. 10. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | wojciech.jarecki@wneiz.pl | pl_PL |
dc.relation.volume | 18 | pl_PL |