Show simple item record

dc.contributor.authorWandziach, Magdalena
dc.date.accessioned2015-11-04T12:55:40Z
dc.date.available2015-11-04T12:55:40Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/13228
dc.description.abstractJedną z pierwszych powieści ukazujących nędzę ludu paryskiego były "Tajemnice Paryża" Eugene'a Sue (1842). Ogromny sukces tej powieści sprawił, że miała ona licznych naśladowców. We Francji wzorował się na niej Victor Hugo pisząc "Nędzników". Aczkolwiek intencje obu pisarzy były różne, obaj uważali, że nędza i powodowana nią rozpacz prowadzą do występku. Upadek moralny jest więc rezultatem niesprawiedliwości społecznej, którą należy zlikwidować. Sue i Hugo proponują jednakże odmienne rozwiązania tego problemu. Obaj ukazują w swoich utworach postaci galerników o wielkim sercu i kobiety upadłe lecz nadal cnotliwe. Korzystają też z jedynej możliwości rozwiązania tego paradoksu: ich bohaterowie umierają ponosząc karę na tym świecie, ale z nadzieją, że ich cnoty zostaną wynagrodzone na tamtym, lepszym.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;3
dc.titleLa déchéance vertueuse dans le romanesque français du XIXe siécle (Eugéne Sue et Victor Hugo)pl_PL
dc.title.alternativeNiepokalany upadek w powieści francuskiej XIX wieku (Eugéne Sue i Victor Hugo)pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number65-75pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Silésiepl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record