dc.contributor.author | Polok, Grzegorz | |
dc.contributor.author | Kapias, Michał | |
dc.date.accessioned | 2013-03-25T14:00:40Z | |
dc.date.available | 2013-03-25T14:00:40Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1899-2226 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/1438 | |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Annales. Etyka w życiu gospodarczym;2011, Vol.14, Nr 2 | |
dc.subject | academic teacher | pl_PL |
dc.subject | moral attitude | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie cnót w działalności dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela akademickiego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.references | Arystoteles, Analityki pierwsze [w:] Arystoteles, Analityki pierwsze i wtóre, PWN, Warszawa
1973. | |
dc.references | Arystoteles, Retoryka, PWN, Warszawa 1988. | |
dc.references | Beachler J., Virtue: Its Nature, Exigency, and Acquisition [w:] Virtue, red. J.W. Chapman,
W.A. Galston, New York–London 1992. | |
dc.references | Gondek A., Kształtowanie uczuć [w:] Wychowywać charakter, red. A. Piątkowska, K. Stę-
pień, GAUDIUM, Lublin 2005. | |
dc.references | Jan Paweł II, Fides et ratio, Księgarnia św. Jacka, Katowice 1998, nr 27. | |
dc.references | Jarosiewicz H., „Wychowanie bez porażek” – porażką wychowania, „Cywilizacja” 2005, nr
14. | |
dc.references | Kalinowski J., Teoria poznania praktycznego, TN KUL, Lublin 1960. | |
dc.references | Kiereś B., Współczesny wychowawca wobec antypedagogiki, „Cywilizacja” 2003, nr 7. | |
dc.references | Krąpiec M.A., Dlaczego zło? Rozważania filozoficzne, Znak, Kraków 1962. | |
dc.references | Krąpiec M.A., Osoba ludzka i błędy w jej rozumieniu [w:] Błąd antropologiczny, red.
A. Maryniarczyk, K. Stępień, Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, Lublin 2003. | |
dc.references | Łobocki M., Wychowanie moralne w zarysie, IMPULS, Kraków 2007. | |
dc.references | Maryniarczyk A., Racjonalność i celowość świata rzeczy i osób, „Zeszyty z metafizyki”, t. IV,
Lublin 2000. | |
dc.references | Nagórny J., Świat przełomu tysiącleci – wyzwania wychowawcze [w:] Wobec wyzwań wychowawczych
przełomu tysiącleci, red. W. Stępniewski, RW KUL, Lublin 1998. | |
dc.references | Olejnik S., Teologia moralna, t. VII, ATK, Warszawa 1993. | |
dc.references | Simon Y.R., The Definition of Moral Virtue, New York 1980. | |
dc.references | Smoleński S., Perspektywy nowych naświetleń klasycznej definicji cnoty, „Studia Theologica
Varsaviensia” 1965, nr 2. | |
dc.references | Styczeń T., O etyce Karola Wojtyły – uczeń, Wydawnictwo Niedziela, Częstochowa 1996. | |
dc.references | Swieżawski S., Św. Tomasz na nowo odczytany, W Drodze, Kraków 1987. | |
dc.references | Szczepański J., Zmiany w systemie edukacji w świecie a pożądane kierunki zmian szkolnictwa
wyższego w Polsce [w:] Dyskusja wokół szkoły wyższej, Warszawa 1980. | |
dc.references | Środa M., P. Śpiewak, Etyka cnót, czyli pióro na kołpaku, „Znak” 1992, nr 5. | |
dc.references | Ustawa dotycząca szkolnictwa wyższego z dnia 27.07.2005. | |
dc.references | Woroniecki J., Katolicka etyka wychowawcza, RW KUL, T. II/2, Lublin 1986. | |