Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorJurkin, Stanisław
dc.contributor.authorŁatyszew, Henryk
dc.date.accessioned2015-12-02T17:11:25Z
dc.date.available2015-12-02T17:11:25Z
dc.date.issued1983
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14916
dc.description.abstractNiniejszy artykuł stanowi próbę uzasadnienia potrzeby wykorzystania taśm wizyjnych w nauczaniu języka rosyjskiego oraz prezentuje konkretne propozycje rozwiązań technicznych w tej dziedzinie. W świetle najnowszych badań z dziedziny psycholingwistyki, psychologii, jak również wypowiedzi z zakresu glottodydaktyki, potrzebę wykorzystania środków technicznych w nauczaniu języków obcych należy przyjąć za fakt oczywisty. Sam wybór konkretnych рошосу audiowizualnych uzależniony jest od ićh walorów dydaktycznych na danym szczeblu nauczania. Nie bez znaczenia jest tu również czynnik ekonomiczny. Proponując wykorzystanie taśm wizyjnych w procesie nauczania języka rosyjskiego, wskazujemy na następujące ich zalety jako środków dydaktycznych: 1) oddziaływanie głosem 1 obrazem jednocześnie, 2) wykorzystanie ekranu w małym pomieszczeniu sprzyja stworzeniu atmosfery koncentracji, eliminuje element napięcia, 3) odpowiednio dobrany z realioznawczego punktu widzenia zapis magnetyczny stanowi wartościowy materiał dla wyrabiania kompetencji komunikacyjnej w zakresie języka obcego, 4; w odróżnieniu od stacjonarnych programów telewizyjnych wykorzystanie zapisu magnetycznego w obwodzie telewizji zamkniętej daje możliwość powtórzeń - w zależności od potrzeby.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isorupl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;5
dc.titleК вопросу о месте и роли видеозаписей в обучении русскому языку студентов-филологовpl_PL
dc.title.alternativePróba określenia miejsca i roli zapisu magnetycznego w nauce jezyka rosyjskiego na studiach filologicznychpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[223]-232pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationЛодзинский университетpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationГданский университетpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord