dc.contributor.author | Jurkin, Stanisław | |
dc.contributor.author | Łatyszew, Henryk | |
dc.date.accessioned | 2015-12-02T17:11:25Z | |
dc.date.available | 2015-12-02T17:11:25Z | |
dc.date.issued | 1983 | |
dc.identifier.issn | 0208-6077 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14916 | |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł stanowi próbę uzasadnienia potrzeby wykorzystania taśm
wizyjnych w nauczaniu języka rosyjskiego oraz prezentuje konkretne propozycje
rozwiązań technicznych w tej dziedzinie.
W świetle najnowszych badań z dziedziny psycholingwistyki, psychologii,
jak również wypowiedzi z zakresu glottodydaktyki, potrzebę wykorzystania środków
technicznych w nauczaniu języków obcych należy przyjąć za fakt oczywisty.
Sam wybór konkretnych рошосу audiowizualnych uzależniony jest od ićh walorów
dydaktycznych na danym szczeblu nauczania. Nie bez znaczenia jest tu
również czynnik ekonomiczny.
Proponując wykorzystanie taśm wizyjnych w procesie nauczania języka rosyjskiego,
wskazujemy na następujące ich zalety jako środków dydaktycznych:
1) oddziaływanie głosem 1 obrazem jednocześnie,
2) wykorzystanie ekranu w małym pomieszczeniu sprzyja stworzeniu atmosfery
koncentracji, eliminuje element napięcia,
3) odpowiednio dobrany z realioznawczego punktu widzenia zapis magnetyczny
stanowi wartościowy materiał dla wyrabiania kompetencji komunikacyjnej w
zakresie języka obcego,
4; w odróżnieniu od stacjonarnych programów telewizyjnych wykorzystanie
zapisu magnetycznego w obwodzie telewizji zamkniętej daje możliwość powtórzeń
- w zależności od potrzeby. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | ru | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;5 | |
dc.title | К вопросу о месте и роли видеозаписей в обучении русскому языку студентов-филологов | pl_PL |
dc.title.alternative | Próba określenia miejsca i roli zapisu magnetycznego w nauce jezyka rosyjskiego na studiach filologicznych | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [223]-232 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Лодзинский университет | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Гданский университет | pl_PL |