Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBoustani, Carmen
dc.date.accessioned2015-12-03T09:44:26Z
dc.date.available2015-12-03T09:44:26Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1505-9065
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14937
dc.description.abstract"Narodziny dnia" i "Miłość, powieść", mimo różnic w koncepcji sztuki powieściopisarskiej, opowiadają o trzech rodzajach miłości: do rodziców, zmysłowej i do pisarstwa. W miarę lektury czytelnik odkrywa głębsze pokłady tekstu, zmierzające do samookreślenia się obu pisarek. Ten ukryty przekaz trafia do wszystkich czytelników dzięki prawdzie zawartej w opisie doświadczeń tych kobiet, przy czym autentyzm przeżycia buduje się tam za pomocą techniki kreowania "ja" autorskiego polegającej na przeplataniu elementów autobiograficznych i fikcyjnych. Dla wzmocnienia efektu Colette wykorzystuje swoją korespondencję z matką, zaś Laurens opiera się na maksymach La Rochefoucaulda. Zabiegi te kształtują interesującą sieć powiązań intertekstualnych.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;6
dc.titleLe montré / caché dans l'oeuvre de Colette et de Camille Laurenspl_PL
dc.title.alternativeTo, co jawne, i to, co ukryte w pisarstwie Colette i Camille Laurenspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.page.number171-181pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversité de Beyrouthpl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord