dc.contributor.author | Boustani, Carmen | |
dc.date.accessioned | 2015-12-03T09:44:26Z | |
dc.date.available | 2015-12-03T09:44:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.issn | 1505-9065 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14937 | |
dc.description.abstract | "Narodziny dnia" i "Miłość, powieść", mimo różnic w koncepcji sztuki powieściopisarskiej, opowiadają
o trzech rodzajach miłości: do rodziców, zmysłowej i do pisarstwa. W miarę lektury
czytelnik odkrywa głębsze pokłady tekstu, zmierzające do samookreślenia się obu pisarek. Ten
ukryty przekaz trafia do wszystkich czytelników dzięki prawdzie zawartej w opisie doświadczeń
tych kobiet, przy czym autentyzm przeżycia buduje się tam za pomocą techniki kreowania "ja"
autorskiego polegającej na przeplataniu elementów autobiograficznych i fikcyjnych. Dla wzmocnienia
efektu Colette wykorzystuje swoją korespondencję z matką, zaś Laurens opiera się na
maksymach La Rochefoucaulda. Zabiegi te kształtują interesującą sieć powiązań intertekstualnych. | pl_PL |
dc.language.iso | fr | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Romanica;6 | |
dc.title | Le montré / caché dans l'oeuvre de Colette et de Camille Laurens | pl_PL |
dc.title.alternative | To, co jawne, i to, co ukryte w pisarstwie Colette i Camille Laurens | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.page.number | 171-181 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Université de Beyrouth | pl_PL |