Show simple item record

dc.contributor.authorKołodziejczak, Małgorzata
dc.contributor.authorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.date.accessioned2015-12-03T13:46:35Z
dc.date.available2015-12-03T13:46:35Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14983
dc.description.abstractW opracowaniu połączono zagadnienie elastyczności organizacyjnej z procesami komunikowania. Głównym celem było stworzenie zarysu koncepcji zatorów komunikacyjnych w organizacji. Osadzono je na gruncie podejścia systemowego do organizacji ze względu na to, że pozwala ono uwzględniać wzajemne wpływy i zależności zarówno w poszczególnych jej podsystemach, jak i między nimi oraz organizacją i jej otoczeniem. W związku z powyższym przedstawiono pojęcie elastyczności organizacji oraz szczegółowo opisano zjawisko komunikacyjnego zatoru w organizacji.pl_PL
dc.description.abstractThe study combines the issue of organizational flexibility and communication processes. The main aim of this paper is to create an outline for a concept of communication congestion in organization. A systemic approach to the organization is the basis for this study, as it allows to take into account the mutual influences and relations both in its individual subsystems and between them, as well as between the organization and its environment. Accordingly, the concept of flexibility is shown and communication congestion of organization phenomenon is described in detail.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;304
dc.titleZatory komunikacyjne w organizacji – zarys koncepcjipl_PL
dc.title.alternativeCommunication congestion in organization. Concept outlinepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014pl_PL
dc.page.number[93]-103pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarządzania, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarządzania, Uniwersytet Łódzki
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesAllen D. (2008), Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności, Wydawnictwo HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesBertalanffy L. V. (1984), Ogólna teoria systemów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBielski M. (1992), Organizacje. Istota, struktury, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesBlanchard K. (2010), Jednominutowy Menedżer spotyka małpę, MT Biznes.pl_PL
dc.referencesCovey S. A., Merrill R., Merrill R. R. (1994), First Things First: To Live, to Love, to Learn, to Leave a Legacy, New York: Simon and Schuster.pl_PL
dc.referencesEvans J. S. (1991), Stategic Flexibility for High Techonology Manoeuvres: a Conceptual Framework, “Journal of Management Studies”, January, vol. 28, issue 1.pl_PL
dc.referencesFiske J. (2003), Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem, Astrum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKaufmann J. C. (2010), Wywiad rozumiejący, Oficyna Naukowa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKołodziejczak M, Sobczyk J. R. (2006), Metodologiczne aspekty ogólnej charakterystyki organizacji i zarządzania jako odrębnej dyscypliny naukowej, [w:] Błaszczyk W. (red)., Nurt metodologiczny w naukach o zarządzaniu. Perspektywy i zagrożenia rozwoju, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (2013), Elastyczność organizacji a procesy komunikowania się - ujęcie modelowe, „Acta Universitatis Lodziensis Folia Oeconomica”, nr. 282, Łódź.pl_PL
dc.referencesKonecki K. (2000), Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K. (1979), Analiza systemowa organizacji, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K. (red.) (1983), Współczesne teorie organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMedserwis, http://www.zator.medserwis.pl/index.php?p=1 dostęp 22.02.2014.pl_PL
dc.referencesMorgan G. (1997), Obrazy organizacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesShannon C. E. (1948), A Mathematical Theory of Communication, „The Bell System Technical Journal”, July, October, vol. 27, pp. 379-423, 623-656.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz. (2005), Język konfliktu. Kultura komunikacji społecznej w organizacji, C. H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZalewska-Turzyńska M. (2012), Komunikowanie się w organizacji - studium prakseologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.relation.volume4pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record