Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWojtczuk, Krystyna
dc.date.accessioned2016-01-12T09:55:55Z
dc.date.available2016-01-12T09:55:55Z
dc.date.issued1998
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16475
dc.description.abstractIn the article school is treated as an institution which creates its own lexical varieties: pupils’ slang, pedagogic terminology and school common-inflexion vocabulary. Undoubtedly, they influence local language varieties (e.g. in the city) as well as the Polish language itself. Detailed research into this influence should be, according to the author, carried out by Polish sociolinguists in the future.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;37
dc.titleMiejsce szkoły w pejzażu socjolingwistycznym miastapl_PL
dc.title.alternativeThe Place of school in the Sociolinguistic Landscape of the Citypl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[83]-89pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord