Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZatora, Anna
dc.date.accessioned2016-01-27T17:15:49Z
dc.date.available2016-01-27T17:15:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1734-6029
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16782
dc.description.abstractThe article presents Thomas Bernhard’s prose as work in progress, culminating in Extinction. The analysis of selected novels (Gargoyles, Correction, Woodcutters, Old Masters: A Comedy, Extinction) and Autobiography shows the recurring themes of Bernhard’s works, such as the criticism of the state and nation, of the family, and of the catholic Church, the debunking of the myth of the idyllic province, and the rejection of the idea of writing as a duty. All these themes are highlighted in Extinction, which has a certain excessive quality in comparison with the earlier novels. The article focuses of Berhard’s ways of resolving a variety of most symptomatic motifs in his last novel.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherDom Kultury Śródmieście, Warszawapl_PL
dc.relation.ispartofseriesTekstualia. Palimpsesty Literackie Artystyczne Naukowe;2
dc.subjectThomas Bernhardpl_PL
dc.subjectre-writingpl_PL
dc.subjectprosepl_PL
dc.subjectAustrian Literaturepl_PL
dc.titleNiekończące się rozliczanie. Proza Thomasa Bernharda jako dzieło nadpisywanepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number55-65pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Teorii Literatury, Instytut Kultury Współczesnej, Wydział Filologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.identifier.eissn2299-9906
dc.contributor.authorEmailanna.zatora@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailanna.zatora@lib.uni.lodz.plpl_PL
dc.relation.volume37pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord