Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.contributor.editorKamińska, Małgorzata
dc.date.accessioned2016-02-06T14:58:57Z
dc.date.available2016-02-06T14:58:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.isbn978-83-62709-98-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16885
dc.description.abstractCelem artykułu jest przestawienie zagadnienia podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce, genezy powstania, funkcji i stanu obecnego. W pierwszej kolejności zarysowano cele i ideę obydwu podstaw programowych. Ponadto scharakteryzowano ich budowę i założenia oraz opisano, jak jej wprowadzenie wpłynęło na programy nauczania i rolę nauczyciela – twórcy i odbiorcy programów nauczania. W części drugiej poruszono zagadnienie zmiany edukacyjnej w kontekście podstaw programowych kształcenia ogólnego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherOficyna Wydawnicza NOVUMpl_PL
dc.relation.ispartofWybrane problemy nauczania i wychowania. Z doświadczeń okresu transformacji;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpodstawa programowa kształcenia ogólnegopl_PL
dc.subjectcore curriculum in Polandpl_PL
dc.subjectkształcenie ogólnepl_PL
dc.subjectgeneral education in Polandpl_PL
dc.titleEwolucja podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce. Ku zmianie edukacyjnejpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number23-35pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.referencesOrnstein, A.C.; Hunkis, F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998pl_PL
dc.referencesKonarzewski, K., Program szkolny, [w:] K. Kruszewski (red.) Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 2013pl_PL
dc.referencesWragg, E.C. Trzy wymiary programu, Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesWalker, D.F.; Soltis, J.F., Program i cele kształcenia, Warszawa 1997pl_PL
dc.referencesKomorowska, H., O programach prawie wszystko. Warszawa 1999pl_PL
dc.referencesGołębniak, B.D., Szkoła wspomagająca rozwój, [w:] Kwieciński, Z., Śliwerski, B, (red.) Pedagogika – podręcznik akademicki, T2., Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesDavis, R.H., Lawrence, T., Alexander, T.L., Yelon, S.L., Konstruowanie system kształcenia: jak doskonalić nauczanie, Warszawa 1983pl_PL
dc.referencesBernstein, B., Odtwarzanie kultury, Warszawa 1990pl_PL
dc.referencesBrzezińska, A., Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia, [w:] A. Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Poznań 2000pl_PL
dc.referencesHolt, M. Managing curriculum change in a comprehensive school: conflict, compromise and deliberation, „Journal of Curriculum Studies” 1990, nr 2 (22)pl_PL
dc.referencesKomorowska, H., Programy nauczania w kształceniu ogólnym i językowym, Warszawa 2011pl_PL
dc.referencesKlus-Stańska, D., Konstruowanie wiedzy o szkole, Olsztyn 2000pl_PL
dc.referencesMarsh, C.J., Planing, Management and Ideology, [w:] Key concepts for under standing curriculum, London-Washington 1997pl_PL
dc.referencesOkoń, W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2004pl_PL
dc.referencesOlszowska, G., Napisać program własny, [w:] Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie-wybór-ewaluacja. Publikacja Ośrodka Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012pl_PL
dc.referencesYoung, M., Lambert, D., Roberts, C, Knowledge and the Future School: Curriculum and social justice, Bloomsbury Academic, London 2014pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska