dc.contributor.author | Leek, Joanna | |
dc.contributor.editor | Kamińska, Małgorzata | |
dc.date.accessioned | 2016-02-06T14:58:57Z | |
dc.date.available | 2016-02-06T14:58:57Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.isbn | 978-83-62709-98-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/16885 | |
dc.description.abstract | Celem artykułu jest przestawienie zagadnienia podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce, genezy powstania, funkcji i stanu obecnego. W pierwszej kolejności zarysowano cele i ideę obydwu podstaw programowych. Ponadto scharakteryzowano ich budowę i założenia oraz opisano, jak jej wprowadzenie wpłynęło na programy nauczania i rolę nauczyciela – twórcy i odbiorcy programów nauczania. W części drugiej poruszono zagadnienie zmiany edukacyjnej w kontekście podstaw programowych kształcenia ogólnego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Oficyna Wydawnicza NOVUM | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Wybrane problemy nauczania i wychowania. Z doświadczeń okresu transformacji; | |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | podstawa programowa kształcenia ogólnego | pl_PL |
dc.subject | core curriculum in Poland | pl_PL |
dc.subject | kształcenie ogólne | pl_PL |
dc.subject | general education in Poland | pl_PL |
dc.title | Ewolucja podstaw programowych kształcenia ogólnego w Polsce. Ku zmianie edukacyjnej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 23-35 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Lodz | pl_PL |
dc.references | Ornstein, A.C.; Hunkis, F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998 | pl_PL |
dc.references | Konarzewski, K., Program szkolny, [w:] K. Kruszewski (red.) Sztuka nauczania. Szkoła, Warszawa 2013 | pl_PL |
dc.references | Wragg, E.C. Trzy wymiary programu, Warszawa 1999 | pl_PL |
dc.references | Walker, D.F.; Soltis, J.F., Program i cele kształcenia, Warszawa 1997 | pl_PL |
dc.references | Komorowska, H., O programach prawie wszystko. Warszawa 1999 | pl_PL |
dc.references | Gołębniak, B.D., Szkoła wspomagająca rozwój, [w:] Kwieciński, Z., Śliwerski, B, (red.) Pedagogika – podręcznik akademicki, T2., Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Davis, R.H., Lawrence, T., Alexander, T.L., Yelon, S.L., Konstruowanie system kształcenia: jak doskonalić nauczanie, Warszawa 1983 | pl_PL |
dc.references | Bernstein, B., Odtwarzanie kultury, Warszawa 1990 | pl_PL |
dc.references | Brzezińska, A., Miejsce ewaluacji w procesie kształcenia, [w:] A. Brzezińska, J. Brzeziński (red.), Ewaluacja procesu kształcenia w szkole wyższej, Poznań 2000 | pl_PL |
dc.references | Holt, M. Managing curriculum change in a comprehensive school: conflict, compromise and deliberation, „Journal of Curriculum Studies” 1990, nr 2 (22) | pl_PL |
dc.references | Komorowska, H., Programy nauczania w kształceniu ogólnym i językowym, Warszawa 2011 | pl_PL |
dc.references | Klus-Stańska, D., Konstruowanie wiedzy o szkole, Olsztyn 2000 | pl_PL |
dc.references | Marsh, C.J., Planing, Management and Ideology, [w:] Key concepts for under standing curriculum, London-Washington 1997 | pl_PL |
dc.references | Okoń, W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 2004 | pl_PL |
dc.references | Olszowska, G., Napisać program własny, [w:] Programy nauczania w rzeczywistości szkolnej. Tworzenie-wybór-ewaluacja. Publikacja Ośrodka Rozwoju Edukacji, Warszawa 2012 | pl_PL |
dc.references | Young, M., Lambert, D., Roberts, C, Knowledge and the Future School: Curriculum and social justice, Bloomsbury Academic, London 2014 | pl_PL |