Show simple item record

dc.contributor.authorBroniewska, Grażyna
dc.date.accessioned2016-04-07T11:17:35Z
dc.date.available2016-04-07T11:17:35Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17742
dc.description.abstractThe idea of implementation of continuous improvement philosophy - TQM and other modem methods of management in different sectors of industry and services (including the financial service sectors) has been attracting the attention in Poland. The analysis below characterizes the changes that are currently being done on the contemporary financial market (mainly banking and insurance). The special features of financial service and the problems of measuring its quality is pointed out. While discussing the advantages and costs of standards ISO implementation and of TQM elements in polish banks, insurance companies and other financial organization the realization of crucial TQM features — such a continuous improvement and the attitude to satisfy the internal (the organization worker) and external client - is emphasized.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;195
dc.titleFilozofia ciągłego doskonalenia - TQM w polskich instytucjach finansowychpl_PL
dc.title.alternativeTQM Philosophy in Financial Services Sectors in Polandpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2005pl_PL
dc.page.number59-71pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.referencesDaniluk (2001), Normy ISO 9000 w polskich bankach, [w:] Metody i narzędzia zarządzania przedsiębiorstwem, red. E. Skrzypek, UMCS, Lublin.pl_PL
dc.referencesGrzegorczyk W. (1997), Strategie marketingowe banków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKolman R. (2004), Wpływ jakości usług na jakość firmy, „Problemy Jakości”, nr 1, s. 22.pl_PL
dc.referencesLipiński S. (2000), Ciągle łaskawi, „Gazeta Bankowa”, nr 31.10.-6.11, s. 17.pl_PL
dc.referencesOpolski K. (2000), Jakość w banku w praktyce i teorii zarządzania, Ce De Wu, Warszawa, s. 23.pl_PL
dc.referencesPokojska M. (2000), Pionierzy ISO, „Gazeta Bankowa”, nr 31.10.-6.11, s. 18.pl_PL
dc.referencesPokojska M. (2003), Procedury tworzące ład, „Gazeta Bankowa”, 31.03., s. 17.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju Banku Komunalnego w Gdyni na lata 1998-2008 (1998), Bank Komunalny, Gdynia.pl_PL
dc.referencesZeithaml V. A., Parasurman A., Berry L. L. (1990), Delivering Quality Service: Balancing Customer Perception and Expectation, The Free Press, New York.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record