Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorTwardzik, Małgorzata
dc.date.accessioned2016-07-11T10:54:24Z
dc.date.available2016-07-11T10:54:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1508-1117
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18745
dc.description.abstractGalerie handlowe stały się w Polsce nieodłącznym elementem struktury współczesnych miast dużych oraz średniej wielkości. W Katowicach funkcjonują dwa obiekty w dzielnicy śródmiejskiej i oddziałują pod wieloma względami na funkcjonowanie Katowic. Rozpatrując ich miejsce w strukturze sieci handlowo-usługowej miasta można postawić tezę, że przyczyniają się zarówno do aktywizacji gospodarczej strefy śródmiejskiej, czego dowodem mogą być licznie powstające placówki gastronomiczne, rekreacyjne, usługowe oraz handlowe, jak i drenowania funkcji handlowej z ulic śródmiejskich.pl_PL
dc.description.abstractShopping centers have become an integral part of the structure of modern cities in Poland. In Katowice, there are two malls in the downtown district and interact in many ways the functioning of Katowice. Considering their place in the structure of the chain of retail and service center, we can said, that both contribute to the economic revival of the downtown area, evidence may numerous food service places, recreation, service and retail and commercial drainage function of the inner-city streets.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica;23
dc.subjectgalerie/centra handlowepl_PL
dc.subjecthandel wielkopowierzchniowypl_PL
dc.subjectmiastopl_PL
dc.subjectdzielnica śródmiejskapl_PL
dc.subjectgalleries/mallspl_PL
dc.subjectmodern tradepl_PL
dc.subjectcitypl_PL
dc.subjectdowntown districtpl_PL
dc.titleOddziaływanie galerii handlowych na śródmiejskie ulice handlowe Katowicpl_PL
dc.title.alternativeThe impact of shopping centers on the downtown shopping streets in Katowicepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Małgorzata Twardzik, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number67–85pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Wydział Ekonomii, Katedra Gospodarki Przestrzennej.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-4826
dc.referencesAbramski A., 2000, Ulice Katowic, Wydawnictwo Graf-Mar, Zawiercie.pl_PL
dc.referencesCentra Handlowe – rynek, konsument, kariera – Raport Coliers International, 2014, (aut. M. Knap).pl_PL
dc.referencesDomański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa / Łódź.pl_PL
dc.referencesDudek-Mańkowska S., 2006, Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie, [w:] Jażdżewska I. (red.), Nowe przestrzenie w mieście, ich organizacja i funkcje, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J., 2012, Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesEuromonitor Internatinal, GUS, 22.09.2014.pl_PL
dc.referencesGrzegorek G, 2012, Ulice i place Katowic, Wydawnictwo Prasa i Książka, Katowice.pl_PL
dc.referencesHeffner K., Twardzik M., 2013, The impact of shopping malls on the outer metropolitan zones (the example of the Silesian Voivodeship), „Studia Regionalia KPZK PAN”, 37, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLukić A., Jakovčić M., 2004, Location and Functions of Hypermarkets and Shopping Centres in Zagreb, „Dela”, 22.pl_PL
dc.referencesMatysiak N., 2009, Współczesne centra handlowe w Polsce, „Handel Wewnętrzny”, 6.pl_PL
dc.referencesMaryas J., Kunc J., Tonev P., Szczyrba Z., 2014, Shopping and Services related Travel in the Hinterland of Brno: Changes from the Socialist Period to the Present, „Moravian Geographical Reports”, 22(3).pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., Sławińska M., Mruk H., 2001, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, Wydawnictwo PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRaport o stanie miasta Katowice, 2005, Katowice.pl_PL
dc.referencesRochmińska A., 2013, Atrakcyjność łódzkich centrów handlowych oraz zachowania nabywcze i przestrzenne ich klientów, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesStrużycki M., 2000, Koncentracja w handlu a współpraca producentów i dystrybutorów, Wydawnictwo Instytutu Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzaraniec L., 2010, Osady i osiedla Katowic, Wydawnictwo Naukowe Śląśk, Katowice.pl_PL
dc.referencesStudium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Katowice z dnia 25 kwietnia 2012 roku.pl_PL
dc.referencesTwardzik M., 2013, Development of shopping malls in Poland, [in:] Heffner K., Twardzik M., (eds.), The impact of shopping malls on the outer metropolitan zones (the example of the Silesian Voivodeship), „Studia Regionalia KPZK PAN”, 37, Warsaw, s. 85–102.pl_PL
dc.referencesTwardzik M., 2014, Nowoczesny handel w przestrzeni miast Aglomeracji Górnośląskiej, Wydawnictwo UE Wrocław, Wrocław.pl_PL
dc.referenceswww.silesiacitycenter.com.pl (dostęp: 23.06.2014).pl_PL
dc.referenceswww.centrahandlowe.net (dostęp: 12.04.2013).pl_PL
dc.referenceswww.przemiana.katowice.eu (dostęp: 16.05.2014).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/1508-1117.23.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord