Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMańkowska, Natalia
dc.date.accessioned2016-07-15T11:46:33Z
dc.date.available2016-07-15T11:46:33Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.issn2082-4440
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18792
dc.description.abstractThe subject under discussion is the problem of publications on the relationship between the e-government implementation process and the ability to compete. Today, it is estimated that the key objective of the informatisation of public administration at both central and local levels, is the preparation and implementation of electronic public services for citizens and businesses productively and efficiently. The e-government vision presented by the European Commission, and gradually implemented through EU Member States shows, that the process of developing e-government should serve as a tool to support the processes of governance. Projects related to the informatisation may influence the improvement of the education system and health services, create jobs, change how resources are managed, reduce transaction costs and the overall transformation of institutional nature. The currently used measuring tools of benefits from the implementation of public e-services and general development of e-government do not always show directly whether they are generated. The purpose of the publication is to identify and evaluate currently used indicators of electronic administration development in the context of measuring the benefits of this process, which are significant for improving the country’s competitiveness in the international arenapl_PL
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań zawartych w publikacji jest problematyka zależności między procesem wdrażania administracji elektronicznej a zdolnością konkurencyjną kraju. Współcześnie ocenia się, że kluczowym celem informatyzacji administracji publicznej, zarówno na szczeblu centralnym, jak i lokalnym, jest produktywne i efektywne przygotowanie oraz wdrożenie elektronicznych usług publicznych dla obywateli i przedsiębiorstw. Wizja e-administracji przedstawiona przez Komisję Europejską oraz stopniowo realizowana przez państwa członkowskie UE ukazuje, że proces rozwoju e-administracji powinien służyć jako narzędzie wspomagające procesy rządzenia. Projekty związane z informatyzacją mogą wpływać m.in. na poprawę systemu edukacji i służby zdrowia, tworzenie nowych miejsc pracy, zmianę sposobów zarządzania zasobami, zmniejszenie kosztów transakcyjnych i ogólne przemiany instytucjonalne. Stosowane obecnie narzędzia pomiaru korzyści wynikających z wdrażania e-usług publicznych i ogólnie rozwoju e-administracji nie zawsze ukazują je wprost. Celem publikacji jest zidentyfikowanie i ocenienie stosowanych obecnie mierników stopnia rozwoju administracji elektronicznej w kontekście pomiaru korzyści wynikających z tego procesu, mających znaczenie dla poprawy konkurencyjności państwa na arenie międzynarodowej.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzkipl_PL
dc.relation.ispartofseriesEkonomia Międzynarodowa;14
dc.subjecte-administracjapl_PL
dc.subjectkonkurencyjność międzynarodowapl_PL
dc.subjectwartość publiczna z e-administracjipl_PL
dc.subjecte-governmentpl_PL
dc.subjectnational competitivenesspl_PL
dc.subjectpublic value of e-governmentpl_PL
dc.titleMetody pomiaru e-administracji w kontekście konkurencyjności międzynarodowejpl_PL
dc.title.alternativeMethods of measurement e-government in the context of international competitivenesspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number158-168pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Morska w Gdynipl_PL
dc.identifier.eissn2300-6005
dc.referencesBossak J. (2008), Konkurencyjność gospodarki Polski a proces integracji europejskiej i rozwoju gospodarki opartej na wiedzy [w:] Michalski T., Piech K. (red.), Konkurencyjność Polski w procesie pogłębiania integracji europejskiej i budowy gospodarki opartej na wiedzy, SGH w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBotterman M., Millard J. (2009), Value for citizens: A vision of public governance in 2020. Raport dla Komisji Europejskiej, Dyrekcja Generalna ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów, Bruksela.pl_PL
dc.referencesBrown R., Silbergh D., Sartorius W., Combe C. (2006), Administrative Capacity Review of Poland, Background Paper, Washington.pl_PL
dc.referencesCenteno C., van Bavel R., Burgelman J.C. (2005), A Prospective View of e-Government in the European Union, The Electronic Journal of e-Government, Vol. 3, Issue 2.pl_PL
dc.referencesEuropejskie Regionalne Stowarzyszenie Społeczeństwa Informacyjnego (2007), Podręcznik dobrych praktyk regionalnych – e-administracja, Stowarzyszenie „Miasta w Internecie”, Tarnów.pl_PL
dc.referencesFountain J. (2001), Building the Virtual State. Information Technology and Institutional Change, The Brookings Institutions, Washington.pl_PL
dc.referencesGant J.P. (2008), Electronic Government for Developing Countries, ITU Telecommunication Development Sector’s ICT Applications and Cybersecurity Division, Geneva.pl_PL
dc.referencesHart-Teeter Research Companies (2001), E-Government. The Next American Revolution, The Council For Excellence in Government, Washington.pl_PL
dc.referencesKushchu I., Kuscu M. (2003), From e-Government to m-Government: Facing the Inevitable, The 3rd European Conference on e-Government.pl_PL
dc.referencesLayne K., Lee J. (2001), Developing fully functional E-government: A four stage model, Elsevier, Government Information Quarterly, Vol. 18, Issue 2, Summer.pl_PL
dc.referencesLuterek M. (2010), E-government, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMayer-Schonberger V., Lazer D. (2007), Governance and Information Technology: from Electronic Government to Information Government, Massachussets Institute of Technology, Massachussets.pl_PL
dc.referencesMillard J., Shahin J., Warren R., Leitner C. (2006), Towards the eGovernment vision for EU in 2010: research policy challenges, Instytut Perspektywicznych Badań Technologicznych, Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna, Wspólne Centrum Badawcze, Sewilla.pl_PL
dc.referencesOnsel S., Ulengin F., Ulusoy G., Aktas E., Kabak O., Topcu Y. (2008), A new prospective on the competitiveness of nations, Socio-Economic Planing Sciences 42, Elsevier.pl_PL
dc.referencesPrakash N., Jaiswal M.P., Gulla U. (2005), Measurement of Public Value of Enterprise Applications in Government and Public Sector, Methodology, Vol. 03.pl_PL
dc.referencesSakowicz M. (2004), The use of ICT in Polish local authorities: Improving the quality of local democracy and public services [w:] Loffler E., Vintar M. (red.), Improving the quality of East and West European public services, Ashgate, Bratislava.pl_PL
dc.referencesSakowicz M. (2008), Zastosowanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w rządzeniu i zarządzaniu administracją publiczną [w:] Osiński J. (red.), Administracja publiczna na progu XXI wieku. Wyzwania i oczekiwania, SGH w Warszawie – Oficyna Wyd., Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchwab K. (2013), Global Competitiveness Report 2012–2013, World Economic Forum.pl_PL
dc.referencesSrivastava C., Shirish C., Thompson S.H. (2008), The Relationship between E-Government and National Competitiveness: The Moderating Influence of Environmental Factors, Communications of the Association for Information Systems, Vol. 23, Article 5.pl_PL
dc.referencesStempnakowski Z. (2007), Administracja elektroniczna [w:] Szewczyk A. (red.), Społeczeństwo informacyjne – problemy rozwoju, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWest D. (2005), Digital Government. Technology and Public Sector Performance, Princeton University Press, New Jersey.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/2082-4440.14.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord