Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCameron, Julie
dc.date.accessioned2016-08-10T09:16:23Z
dc.date.available2016-08-10T09:16:23Z
dc.date.issued2002
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19180
dc.description.abstractQuestions are being raised about whether U N-EDIFACT or XML messaging should be adopted for eCommerce. The case study method is used to describe and directly compare experience implementing messaging in two industry projects of a similar size, scope and complexity: one involving the design and piloting of UN-EDIFACT messages in the international Maritime Transport industry over a one year period 1994-95; the second involving the development, testing and implementation of XML messages in the Superannuation Industry over a four year period 1998-2002. The comparison highlights the importance and impacts of message selection and describes the issues encountered and outcomes. The paper concludes by listing criteria for use when determining the appropriate messaging protocol for eCommerce initiatives.pl_PL
dc.description.sponsorshipZadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukępl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;157
dc.titleUN-EDIFACT or XML: A Critical eCommerce Decisionpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[111]-123pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationT.EC Solutions Ply Ltd Sydneypl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord