dc.contributor.author | Olaczek, Halina | |
dc.date.accessioned | 2016-08-25T13:09:57Z | |
dc.date.available | 2016-08-25T13:09:57Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.isbn | 83-7016-204-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/19357 | |
dc.description.abstract | Słowo "nie" pełni w języku polskim
wielorakie funkcje semantyczne i syntaktyczne. Jego prymarną
funkcją jest wyrażanie negacji (zakres i stopieŃ negacji może
być różny: negacja wzmocniona, osłabiona, ograniczona), ale
może ono służyć też do wyrażania twierdzenia, wątpliwości, lęku,
uprzejmej prośby itp.
Ta wielorakość funkcji słowa "nie" powoduje, że trudno jest
ustalić jego przynależność do którejś z wyodrębnianych kategorii części mowy. Konstrukcjom zaprzeczonym trzeba poświęcić wiele
uwagi, jeżeli chcemy nauczyć cudzoziemców autentycznej, żywej
polszczyzny. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców; | |
dc.subject | nauczanie cudzoziemców | pl_PL |
dc.subject | konstrukcja zaprzeczona | pl_PL |
dc.subject | polski język mówiony | pl_PL |
dc.subject | podręczniki do nauczania języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title | Z problematyki nauczania cudzoziemców konstrukcji ze słowem nie (Potrzeby językowe i ich realizacja w podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego używanych w ośrodkach kształcenia cudzoziemców w Polsce) | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 117-129 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |