dc.contributor.author | Michowicz, Janina | |
dc.date.accessioned | 2016-08-30T09:52:11Z | |
dc.date.available | 2016-08-30T09:52:11Z | |
dc.date.issued | 1987 | |
dc.identifier.isbn | 83-7016-204-5 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/19384 | |
dc.description | Niniejszy artykuł stanowi częściowo zmienioną i uzupełnioną
wersję artykułu opublikowanego w "Dydaktyce Szkoły Wyższej"
1983, nr 4/64, z. 133-147, opracowanego w ramach badań
nad problemem P III 7 w latach 1980-1981. | pl_PL |
dc.description.abstract | Organizacja procesu nauczania języka obcego i
jego przebieg mogą być różne, ponieważ zależą od wielu czynników.
W przypadku środowiska studentów-cudzoziemców są to przede
wszystkim: poziom wiedzy ogólnej studenta, uzdolnienia językowe,
właściwości psychofizyczne, możliwości percepcyjne i adaptacyjne. Podstawowym warunkiem prawidłowo zorganizowanego
procesu nauczania i uczenia obcokrajowca jest: wszechstronne rozpoznanie środowiska studenckiego, zapoznanie się z planem studiów dla cudzoziemców w Polsce oraz uwzględnienie w procesie dydaktycznym głównych ogniw i
zasad dydaktycznych oraz uwarunkowań psychologicznych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców; | |
dc.subject | Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców UŁ | pl_PL |
dc.subject | nauczanie cudzoziemców | pl_PL |
dc.subject | nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.title | Główne ogniwa dydaktyczne w procesie nauczania języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | 24-40 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |