Wyświetlanie pozycji 361-366 z 366

    • Zdolność komunikowania się ludzi z logicznej i psychologicznej perspektywy 

      Łukowski, Piotr (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      W pracy znaczenie wypowiedzi jest rozważane z dwóch punktów widzenia: logicznego i psychologicznego. Podejście logiczne uwzględnia szereg czynników wpływających na finalne znaczenie wypowiedzianych słów. Należą do nich ...
    • Autoformacja w procesie profesjonalizacji nauczycieli — funkcja, sens i znaczenie 

      Maubant, Philippe; Roger, Lucie (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      Tekst jest refleksją na temat warunków tworzenia sytuacji przygotowania profesjonalnego w kontekście kształcenia ustawicznego. Analizujemy w nim i charakteryzujemy zagadnienie samokształtowania w procesie przygotowania ...
    • Nowe wyzwania dla badań w naukach o wychowaniu: perspektywa działania/aktywności 

      Barbier, Jean-Marie (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      W tekście przyjmuje się przypuszczenie, że w związku ze zmianami ekonomicznymi i społecznymi zarówno edukacja, jak też kształcenie, ujmowane jako aktywności profesjonalne, podobnie jak inne pola oddziaływania na Innego ...
    • Nauka o wychowaniu w Niemczech — esej krytyczny 

      Winkler, Michael (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      Tekst stanowi analizę aktualnego stanu i rozwoju nauki o wychowaniu w Niemczech, która zdaniem autora traci swą tożsamość, by zostać przejęta przez inne dyscypliny, takie jak socjologia, czy przede wszystkim psychologia, ...
    • Nauki o wychowaniu a pedagogika 

      Śliwerski, Bogusław (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      Punktem odniesienia do analizy relacji między naukami o wychowaniu a pedagogiką jest niemiecka pedagogika, gdyż to w tym kraju nauki o wychowaniu stanowią odrębną dziedzinę badań. Odwołuję się do genezy powstania nauki ...
    • Wprowadzenie - w problematykę pierwszego numeru czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” 

      Marynowicz-Hetka, Ewa (Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
      Głównym przesłaniem pierwszego numeru jest przybliżenie stanowisk teoretycznych i głównych nurtów refleksji na temat nauk o wychowaniu, ich związku z pedagogiką, z metapedagogiką, a także problemów, które zajmują aktualnie ...