Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGołaszewska-Kaczan, Urszula
dc.contributor.authorKilon, Jarosław
dc.contributor.authorMarcinkiewicz, Jacek
dc.date.accessioned2016-10-10T08:43:41Z
dc.date.available2016-10-10T08:43:41Z
dc.date.issued2016-09-15
dc.identifier.issn1899-2226
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/19849
dc.description.abstractIn both theory and practice, it is emphasised that engaging in CSR actions brings many benefits to companies. One of the commonly listed advantages is more trust from investors, which enables the achievement of superior returns from securities issued by socially responsible firms. The paper endeavours to investigate whether this benefit can be also noticed among businesses in the Polish index of socially responsible companies RESPECT. The study involves firms included in the RESPECT index from its inception (November 2011) to the end of 2015. The authors compared the RESPECT index with selected Polish market indices between 2009 and 2015. Empirical studies, based on an analysis of returns, risk, dividend yields and shareholder structure, facilitated the assessment of the attractiveness of investments in the shares of socially responsible businesses against the background of other firms quoted on the Warsaw Stock Exchange.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherLodz University Presspl_PL
dc.relation.ispartofseriesAnnales. Etyka w Życiu Gospodarczym;3
dc.subjectCorporate Social Responsibilitypl_PL
dc.subjectRESPECT indexpl_PL
dc.subjectWarsaw Stock Exchangepl_PL
dc.titleOcena atrakcyjności inwestycji w akcje spółek społecznie odpowiedzialnych na podstawie indeksu RECPECTpl_PL
dc.title.alternativeAn Assessment of the Attractiveness of Investments in the Shares of Socially Responsible Businesses Based on the RESPECT Indexpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number113-127pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Bialystokpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBialystok University of Technologypl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Bialystokpl_PL
dc.identifier.eissn2353-4869
dc.referencesAnam L., M. Kachniewski, L. Sobolewski, M. Owczarek, Jak zyskać na odpowiedzialności? CSR w strategiach spółek giełdowych. Przewodnik dla CEO i executives, CRSinfo, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDowell G., S. Hart, B. Yeung, Do Corporate Global Environmental Standards Create or Destroy Market Value?, „Management Science”, 2000, vol. 46, nr 8, s. 1059–1074.pl_PL
dc.referencesEdmans A., Does the Stock Market Fully Value Intangibles? Employee Satisfaction and Equity Prices, „Journal of Financial Economics” 2011, vol. 101, nr 3, s. 621–640.pl_PL
dc.referencesEncyklopedia CSR, http://odpowiedzialnybiznes.pl/hasla-encyklopedii/spoleczna-odpowie dzialnosc-biznesu-csr/.pl_PL
dc.referencesHong H., M. Kasperczyk, The Price of Sin: The Effects of Social Norms on Markets, „Journal of Financial Economics” 2009, vol. 93, nr 3, s.15–36.pl_PL
dc.referencesISO 26000, http://www.pkn.pl/iso-26000.pl_PL
dc.referencesISO 26000, Społeczna odpowiedzialność, http://www.pkn.pl/sites/default/files/discovering_ iso_26000.pdf.pl_PL
dc.referencesKilon J., J. Marcinkiewicz, Struktura akcjonariatu spółki a atrakcyjność inwestycji na rynku akcji GPW w Warszawie, „Optimum. Studia Ekonomiczne” 2014, vol. 69, nr 3, s. 207–220pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów. Odnowiona strategia UE na lata 2011– 2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Bruksela, dnia 25.10.2011, KOM(2011), 681 wersja ostateczna, http://odpowiedzialnybiznes.pl/public/files/Komunikat_KE_Strategia2011_2014.pdf.pl_PL
dc.referencesRESPECT Index, https://www.gpw.pl/RESPECT_Index.pl_PL
dc.referencesRobbins S.P., D.A. DeCenzo, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRok B., Podstawy odpowiedzialności społecznej w zarządzaniu, Wyd. Poltext, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesStatman M., D. Glushkov, The Wages of Social Responsibility, „Financial Analysts Journal” 2009, vol. 64, nr 4, s. 33–46.pl_PL
dc.referencesWołowiec T., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa – nowa formuła zarządzania, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw” 2004, nr 3, s. 3–11.pl_PL
dc.contributor.authorEmailulakaczan@o2.plpl_PL
dc.contributor.authorEmailjaroslaw.kilon@gmail.compl_PL
dc.contributor.authorEmailmarcinkiewicz_j@o2.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/1899-2226.19.3.10
dc.relation.volume19pl_PL
dc.subject.jelG12
dc.subject.jelM14
dc.subject.jelZ13


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord