Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorUmiastowska, Danuta
dc.date.accessioned2016-12-16T11:57:22Z
dc.date.available2016-12-16T11:57:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationD. Umiastowska, Czy podstawa programowa może być inspiracją dla nauczyciela wychowania fizycznego?, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 23-31.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-247-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20221
dc.descriptionPrezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej.pl_PL
dc.description.abstractThe purpose of education is preparing a student for safe participation in whole life physical activity featuring recreational and sport elements, with understanding its meaning to one’s health. A teacher in cooperation with students is responsible for conveying the process of education. Student should not be only a participant, but also a partner. Effects depend on creativity of teachers. A creative teacher can be characterized by three key competences: diagnostic abilities, abilities of stimulation and supporting development of a talented student as well as helping with overcoming barriers and crystallisation of student’s abilities. In the presented study the following questions were supposed to be answered: What inspires a teacher to undertake creative activities? What is the role of curriculum in such a process?pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka;
dc.titleCzy podstawa programowa może być inspiracją dla nauczyciela wychowania fizycznego?pl_PL
dc.title.alternativeCan curriculum be an inspiration for physical education teacherpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Danuta Umiastowska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number23-31pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Szczeciński, Wydział Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowiapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-248-5
dc.referencesAlder H., Inteligencja kreatywna, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesAlder H., Jak podwyższyć swoją inteligencję, Świat Książki – Bertelsmann Media, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesDenek K., Nauczyciel wobec całożyciowej edukacji, „Studia Dydaktyczne” 2013, nr 24–25, s. 15–34.pl_PL
dc.referencesFedirko J., Einsteiniana, „Alma Mater” 2009, nr 114, s. 80.pl_PL
dc.referencesFisher R., Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesFisher R., Williams M. (eds.), Unlocking Creativity. Teaching Across the Curriculum, David Fulton Publishers, London 2004.pl_PL
dc.referencesGilewicz Z., Teoria wychowania fizycznego, Sport i Turystyka, Warszawa 1964.pl_PL
dc.referencesGuilford J.P., Natura inteligencji człowieka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978.pl_PL
dc.referencesKolb D., Experiential Learning: experience as the source of learning and development, Prentice Hall, New Jersey 1984.pl_PL
dc.referencesLabuda I., Twórczy nauczyciel = twórczy uczniowie, „Bliżej Przedszkola” 2008, nr 1, s. 16–17.pl_PL
dc.referencesNalaskowski A., Edukacja i twórczość, [w:] K. Kruszewski (red.), Pedagogika w pokoju nauczycielskim, WSiP, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesNęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001.pl_PL
dc.referencesPufal-Struzik I., Osobowość i twórcza postawa nauczycieli szkół podstawowych, [w:] A. Jopkiewicz (red.), Edukacja i rozwój. Jaka szkoła, jaki nauczyciel, jakie wychowanie?, Instytut Technologii i Eksploatacji, Radom 1995, s. 278–283.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 977).pl_PL
dc.referencesSawiński J.P., Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady, Difin, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesSchejbal M., W poszukiwaniu kreatywności, Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne Teatr Grodzki, Bielsko- Biała 2010.pl_PL
dc.referencesStrzałecki A., Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013.pl_PL
dc.referencesSzmidt K.J., Twórczy nauczyciel zdolnego ucznia, https://www.ore.edu.pl/...do.../260914materiały–z– seminarium (data dostępu 23.02.2015).pl_PL
dc.referencesTatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Ossolineum, Wrocław 1975.pl_PL
dc.referencesTokarz A., Słabosz A., Cechy uczniów preferowane przez nauczycieli jako wymiar aktywności twórczej w szkole, „Edukacja” 2001, nr 3, s. 36–48.pl_PL
dc.referencesTorrance E.P., Why Fly? A philosophy of Creativity, Ablex Publishing Corporation, Norwood, New Jersey 1995.pl_PL
dc.referenceswww.edukacja.edux.pl/p–7702–warsztat–pracy–nauczyciela–wychowania–fizycznego.php (data dostępu: 16.06.2015).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-247-8.03


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord