dc.contributor.author | Umiastowska, Danuta | |
dc.date.accessioned | 2016-12-16T11:57:22Z | |
dc.date.available | 2016-12-16T11:57:22Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | D. Umiastowska, Czy podstawa programowa może być inspiracją dla nauczyciela wychowania fizycznego?, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 23-31. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-247-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20221 | |
dc.description | Prezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej. | pl_PL |
dc.description.abstract | The purpose of education is preparing a student for safe participation in whole life physical
activity featuring recreational and sport elements, with understanding its meaning to one’s health.
A teacher in cooperation with students is responsible for conveying the process of education. Student
should not be only a participant, but also a partner. Effects depend on creativity of teachers. A creative
teacher can be characterized by three key competences: diagnostic abilities, abilities of stimulation
and supporting development of a talented student as well as helping with overcoming barriers and
crystallisation of student’s abilities.
In the presented study the following questions were supposed to be answered: What inspires
a teacher to undertake creative activities? What is the role of curriculum in such a process? | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka; | |
dc.title | Czy podstawa programowa może być inspiracją dla nauczyciela wychowania fizycznego? | pl_PL |
dc.title.alternative | Can curriculum be an inspiration for physical education teacher | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Danuta Umiastowska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 23-31 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Szczeciński, Wydział Kultury Fizycznej i Promocji Zdrowia | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-248-5 | |
dc.references | Alder H., Inteligencja kreatywna, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2003. | pl_PL |
dc.references | Alder H., Jak podwyższyć swoją inteligencję, Świat Książki – Bertelsmann Media, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Denek K., Nauczyciel wobec całożyciowej edukacji, „Studia Dydaktyczne” 2013, nr 24–25, s. 15–34. | pl_PL |
dc.references | Fedirko J., Einsteiniana, „Alma Mater” 2009, nr 114, s. 80. | pl_PL |
dc.references | Fisher R., Uczymy jak się uczyć, WSiP, Warszawa 1999. | pl_PL |
dc.references | Fisher R., Williams M. (eds.), Unlocking Creativity. Teaching Across the Curriculum, David Fulton Publishers, London 2004. | pl_PL |
dc.references | Gilewicz Z., Teoria wychowania fizycznego, Sport i Turystyka, Warszawa 1964. | pl_PL |
dc.references | Guilford J.P., Natura inteligencji człowieka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1978. | pl_PL |
dc.references | Kolb D., Experiential Learning: experience as the source of learning and development, Prentice Hall, New Jersey 1984. | pl_PL |
dc.references | Labuda I., Twórczy nauczyciel = twórczy uczniowie, „Bliżej Przedszkola” 2008, nr 1, s. 16–17. | pl_PL |
dc.references | Nalaskowski A., Edukacja i twórczość, [w:] K. Kruszewski (red.), Pedagogika w pokoju nauczycielskim, WSiP, Warszawa 2000. | pl_PL |
dc.references | Nęcka E., Psychologia twórczości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001. | pl_PL |
dc.references | Pufal-Struzik I., Osobowość i twórcza postawa nauczycieli szkół podstawowych, [w:] A. Jopkiewicz (red.), Edukacja i rozwój. Jaka szkoła, jaki nauczyciel, jakie wychowanie?, Instytut Technologii i Eksploatacji, Radom 1995, s. 278–283. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. z 2012 r., poz. 977). | pl_PL |
dc.references | Sawiński J.P., Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku. Pytania, refleksje, dobre rady, Difin, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Schejbal M., W poszukiwaniu kreatywności, Bielskie Stowarzyszenie Artystyczne Teatr Grodzki, Bielsko- Biała 2010. | pl_PL |
dc.references | Strzałecki A., Wybrane zagadnienia psychologii twórczości, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K.J., Trening kreatywności. Podręcznik dla pedagogów, psychologów i trenerów grupowych, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2013. | pl_PL |
dc.references | Szmidt K.J., Twórczy nauczyciel zdolnego ucznia, https://www.ore.edu.pl/...do.../260914materiały–z– seminarium (data dostępu 23.02.2015). | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Ossolineum, Wrocław 1975. | pl_PL |
dc.references | Tokarz A., Słabosz A., Cechy uczniów preferowane przez nauczycieli jako wymiar aktywności twórczej w szkole, „Edukacja” 2001, nr 3, s. 36–48. | pl_PL |
dc.references | Torrance E.P., Why Fly? A philosophy of Creativity, Ablex Publishing Corporation, Norwood, New Jersey 1995. | pl_PL |
dc.references | www.edukacja.edux.pl/p–7702–warsztat–pracy–nauczyciela–wychowania–fizycznego.php (data dostępu: 16.06.2015). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-247-8.03 | |