Show simple item record

dc.contributor.authorOstrowska, Małgorzata
dc.date.accessioned2016-12-19T08:47:21Z
dc.date.available2016-12-19T08:47:21Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Ostrowska, Realizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznej, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 147-157.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-247-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20231
dc.descriptionPrezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej.pl_PL
dc.description.abstractSince September 1st 2009, all teachers have been required to carry out activities under Article 42 of the Teachers’ Charter, within working hours. The aim of these activities is to increase educational opportunities for students by working with gifted students or those with learning difficulties, and developing individual interests. Therefore, in the field of school physical education, an additional opportunity has been created for the realisation of a variety of physical activities, including sport, recreation, tourism and health. Referring to the arrangements for the implementation of the working hours, which is mentioned in Article 42, point 2 of the Teacher’s Charter, studies have been conducted on a group of 78 physical education teachers in primary, lower secondary and upper secondary schools. The research, carried out by a diagnostic survey at the methodical conference in 2014, aimed at gathering opinions on: forms and areas of the implementation of the activities, assessment of the effectiveness of ongoing didactic and educational forms of activities, and determining whether the activities organised by teachers take into account the needs and interests of students, and fundamental canons of methodology of physical education. Gathered results confirm the thesis of the superiority of sport activities over the recreational ones and low status of health education in the implementation of corrective and compensatory gymnastics.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka;
dc.titleRealizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznejpl_PL
dc.title.alternativeImplementation of activities under article 42 of Teacher’s Charter in terms of diversity of physical activitypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Małgorzata Ostrowska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number147-157pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-248-5
dc.referencesBereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004, s. 345.pl_PL
dc.referencesBielski J., Uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego, Kielce 1996, s. 44–45.pl_PL
dc.referencesBronikowski M., Postawy prosomatyczne młodzieży gimnazjalnej jako efekt interwencji edukacyjnej w procesie wychowania fizycznego, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, Poznań 2008, s. 16–17.pl_PL
dc.referencesDziubiński Z., Sport jako przestrzeń socjalizacji osoby ludzkiej, [w:] Z. Dziubiński, K. Jankowski (red.) Kultura fizyczna a socjalizacja, Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa 2012, s. 60.pl_PL
dc.referencesFrołowicz T., Skuteczność procesu wychowania fizycznego w szkole podstawowej, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego, Gdańsk 1994, s. 13.pl_PL
dc.referencesKrzysztofiak M., Urbanek D., Metody statystyczne, PWN, Warszawa 1977, s. 255.pl_PL
dc.referencesPańczyk W., Warchoł K., W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006, s. 49–50.pl_PL
dc.referencesPawłucki A., Nauki o kulturze fizycznej, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław 2013, s. 162.pl_PL
dc.referencesUmiastowska D., Lekcja wychowania fizycznego. Skrypt dla studentów wychowania fizycznego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 1991, s. 1.pl_PL
dc.referencesTatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2011, s. 11–12.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 marca 2009 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. Nr 54, poz. 442.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesZnowelizowana Karta Nauczyciela, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2011, s. 33–34.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-247-8.12


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record