dc.contributor.author | Ostrowska, Małgorzata | |
dc.date.accessioned | 2016-12-19T08:47:21Z | |
dc.date.available | 2016-12-19T08:47:21Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | M. Ostrowska, Realizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznej, [w:] A. Kaźmierczak, J. E. Kowalska, A. Maszorek-Szymala, A. Makarczuk (red.), Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 147-157. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-247-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20231 | |
dc.description | Prezentowana publikacja dotyczy wybranych zagadnień związanych z kulturą fizyczną i zdrowotną współczesnego człowieka. Autorzy – specjaliści z zakresu pedagogiki, nauk medycznych i nauk o kulturze fizycznej – podejmują m.in. problematykę wartości kultury fizycznej w procesie kształcenia i wychowania, współczesnych czynników promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej, zdrowotnych uwarunkowań aktywności ruchowej czy społecznych kontekstów idei olimpijskiej. Tematyka ta wpisuje się w ważny nurt rozważań, w którym poszukuje się nowych rozwiązań pedagogicznych, zwłaszcza w odniesieniu do idei edukacji olimpijskiej i zdrowotnej. | pl_PL |
dc.description.abstract | Since September 1st 2009, all teachers have been required to carry out activities under Article 42
of the Teachers’ Charter, within working hours. The aim of these activities is to increase educational
opportunities for students by working with gifted students or those with learning difficulties, and developing
individual interests. Therefore, in the field of school physical education, an additional opportunity
has been created for the realisation of a variety of physical activities, including sport, recreation, tourism
and health. Referring to the arrangements for the implementation of the working hours, which is
mentioned in Article 42, point 2 of the Teacher’s Charter, studies have been conducted on a group
of 78 physical education teachers in primary, lower secondary and upper secondary schools. The
research, carried out by a diagnostic survey at the methodical conference in 2014, aimed at gathering
opinions on: forms and areas of the implementation of the activities, assessment of the effectiveness
of ongoing didactic and educational forms of activities, and determining whether the activities
organised by teachers take into account the needs and interests of students, and fundamental canons
of methodology of physical education. Gathered results confirm the thesis of the superiority of sport
activities over the recreational ones and low status of health education in the implementation of corrective
and compensatory gymnastics. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Pedagogiczny wymiar kultury fizycznej i zdrowotnej w życiu współczesnego człowieka; | |
dc.title | Realizacja zajęć wynikających z artykułu 42 Karty Nauczyciela w aspekcie zróżnicowania form aktywności fizycznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Implementation of activities under article 42 of Teacher’s Charter in terms of diversity of physical activity | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Małgorzata Ostrowska, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016 | pl_PL |
dc.page.number | 147-157 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy, Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-248-5 | |
dc.references | Bereźnicki F., Podstawy dydaktyki, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2004, s. 345. | pl_PL |
dc.references | Bielski J., Uwarunkowania efektywności pracy nauczyciela wychowania fizycznego, Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Jana Kochanowskiego, Kielce 1996, s. 44–45. | pl_PL |
dc.references | Bronikowski M., Postawy prosomatyczne młodzieży gimnazjalnej jako efekt interwencji edukacyjnej w procesie wychowania fizycznego, Akademia Wychowania Fizycznego im. Eugeniusza Piaseckiego, Poznań 2008, s. 16–17. | pl_PL |
dc.references | Dziubiński Z., Sport jako przestrzeń socjalizacji osoby ludzkiej, [w:] Z. Dziubiński, K. Jankowski (red.) Kultura fizyczna a socjalizacja, Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczpospolitej Polskiej, Warszawa 2012, s. 60. | pl_PL |
dc.references | Frołowicz T., Skuteczność procesu wychowania fizycznego w szkole podstawowej, Akademia Wychowania Fizycznego im. Jędrzeja Śniadeckiego, Gdańsk 1994, s. 13. | pl_PL |
dc.references | Krzysztofiak M., Urbanek D., Metody statystyczne, PWN, Warszawa 1977, s. 255. | pl_PL |
dc.references | Pańczyk W., Warchoł K., W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów 2006, s. 49–50. | pl_PL |
dc.references | Pawłucki A., Nauki o kulturze fizycznej, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wrocław 2013, s. 162. | pl_PL |
dc.references | Umiastowska D., Lekcja wychowania fizycznego. Skrypt dla studentów wychowania fizycznego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 1991, s. 1. | pl_PL |
dc.references | Tatarczuk J., Metodyka wychowania fizycznego. Zagadnienia wybrane, Uniwersytet Zielonogórski, Zielona Góra 2011, s. 11–12. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 marca 2009 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. Nr 54, poz. 442. | pl_PL |
dc.references | Rozporządzenie MENiS z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2002 r. Nr 15, poz. 142 z późn. zm. | pl_PL |
dc.references | Znowelizowana Karta Nauczyciela, Wydawnictwo eMPi2, Poznań 2011, s. 33–34. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-247-8.12 | |