dc.contributor.author | Goncharenko, Olga | |
dc.date.accessioned | 2017-03-16T12:13:15Z | |
dc.date.available | 2017-03-16T12:13:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 1689-4286 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/20898 | |
dc.description.abstract | The reflection on philosophical foundations of pedagogy is
characteristic feature of the analytical tradition in philosophy. The
creative work of Kazimierz Twardowski, famous polish philosopher, is
an integral part of this tradition. His papers together form the analytical
project, which lay the ground for the formation of a particular style of
philosiphizing in pedagogical dimension. These features are most
clearly manifested in problematizing the relation between philosophy
and pedagogy, in the analysis of pedagogical concepts, in the critic of
irrationalism in pedagogy, in the coordination with scientific criticism
in pedagogy. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;36 | |
dc.subject | Kazimierz Twardowski | pl_PL |
dc.subject | scientific philosophy | pl_PL |
dc.subject | analytical method | pl_PL |
dc.subject | antiirrationalism | pl_PL |
dc.subject | scientific criticism | pl_PL |
dc.subject | scientific pedagogy | pl_PL |
dc.subject | analytical educational philosophy | pl_PL |
dc.subject | filozofia naukowa | pl_PL |
dc.subject | metoda analityczna | pl_PL |
dc.subject | antyirracjonalizm | pl_PL |
dc.subject | krytycyzm naukowy | pl_PL |
dc.subject | pedagogika naukowa | pl_PL |
dc.subject | analityczna filozofia edukacji | pl_PL |
dc.title | Filozofia edukacji Kazimierza Twardowskiego z perspektywy analitycznej | pl_PL |
dc.title.alternative | Kazimierz Twardowski's educational philosophy from the analytical perspective | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS 2017 | pl_PL |
dc.page.number | 41-59 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Narodowa Akademia Państwowej Straży Granicznej Ukrainy im. Bogdana Chmielnickiego, Ukraina | pl_PL |
dc.references | Верніков, Марат, 1967, Львівсько-варшавська філософська школа і розвиток в ній матеріалістичних тенденцій : дис. … канд. філос. наук : 09.00.01, Львів. | pl_PL |
dc.references | Ivanyk, Stepan, 2014, Filozofowie ukraińscy w Szkole LwowskoWarszawskiej, Warszawa: Semper. | pl_PL |
dc.references | Jadczak, Ryszard, 1992, Wstęp, [w:] Kazimierz Twardowski, Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych (wybór i oprac. Ryszard Jadczak), Warszawa: WSiP, ss. 7-80. | pl_PL |
dc.references | Moroz, Jacek, 2013, Dyskusja z relatywizmem pwardy w Szkole LwowskoWarszawskiej, Warszawa: Scholar. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 2013a, Dlaczego wiedza jest potęga?, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 510-523. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1927a, Filozofia w szkole średniej, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 177-184. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1927b, Gustaw Teodor Fechner, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 246-265. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1992, O pojęciu wychowania, [w:] Kazimierz Twardowski, Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych (wybór i oprac. Ryszard Jadczak), Warszawa: WSiP, ss. 411– 422. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1904, Otwarcie Polskiego Towarzystwa Filozoficznego we Lwowie „Przegląd Filozoficzny”, R.VII. ss. 239- 243. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1912a, Przeciążenie, [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 238-252. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1927c, Psychologia nauki poglądowej, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 43-63. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1927d, Psychologia wobec fizjologii i filozofii, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 3-32. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 2013b, Wykład wstępny w Uniwersytecie Lwowskim, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 457-467. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 2013c, Wykłady z etyki. Cz. I-ІІІ, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 309-436. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1912b, Zagajenie XXII. Walnego Zgromadzenia T.N.S.W. w dniu 3. czerwca 1906. r., [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 9-19. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1912c, Zagajenie XXIII. Walnego Zgromadzenia T.N.S.W. w dniu 19. maja 1907. r., [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 23-33. | pl_PL |
dc.references | Twardowski, Kazimierz, 1901, Zasadnicze pojęcia dydaktyki i logiki do użytku w seminariach nauczycielskich i w nauce prywatnej, Lwów: PTP. | pl_PL |
dc.references | Woleński, Jan, 2014, Szkoła Lwowsko-Warszawska z perspektywy historycznej, „Przegląd Pedagogiczny”, I. ss. 9-18. | pl_PL |
dc.relation.volume | 1 | pl_PL |