Show simple item record

dc.contributor.authorGoncharenko, Olga
dc.date.accessioned2017-03-16T12:13:15Z
dc.date.available2017-03-16T12:13:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1689-4286
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20898
dc.description.abstractThe reflection on philosophical foundations of pedagogy is characteristic feature of the analytical tradition in philosophy. The creative work of Kazimierz Twardowski, famous polish philosopher, is an integral part of this tradition. His papers together form the analytical project, which lay the ground for the formation of a particular style of philosiphizing in pedagogical dimension. These features are most clearly manifested in problematizing the relation between philosophy and pedagogy, in the analysis of pedagogical concepts, in the critic of irrationalism in pedagogy, in the coordination with scientific criticism in pedagogy.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherInstytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesInternetowy Magazyn Filozoficzny Hybris;36
dc.subjectKazimierz Twardowskipl_PL
dc.subjectscientific philosophypl_PL
dc.subjectanalytical methodpl_PL
dc.subjectantiirrationalismpl_PL
dc.subjectscientific criticismpl_PL
dc.subjectscientific pedagogypl_PL
dc.subjectanalytical educational philosophypl_PL
dc.subjectfilozofia naukowapl_PL
dc.subjectmetoda analitycznapl_PL
dc.subjectantyirracjonalizmpl_PL
dc.subjectkrytycyzm naukowypl_PL
dc.subjectpedagogika naukowapl_PL
dc.subjectanalityczna filozofia edukacjipl_PL
dc.titleFilozofia edukacji Kazimierza Twardowskiego z perspektywy analitycznejpl_PL
dc.title.alternativeKazimierz Twardowski's educational philosophy from the analytical perspectivepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Internetowy Magazyn Filozoficzny HYBRIS 2017pl_PL
dc.page.number41-59pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationNarodowa Akademia Państwowej Straży Granicznej Ukrainy im. Bogdana Chmielnickiego, Ukrainapl_PL
dc.referencesВерніков, Марат, 1967, Львівсько-варшавська філософська школа і розвиток в ній матеріалістичних тенденцій : дис. … канд. філос. наук : 09.00.01, Львів.pl_PL
dc.referencesIvanyk, Stepan, 2014, Filozofowie ukraińscy w Szkole LwowskoWarszawskiej, Warszawa: Semper.pl_PL
dc.referencesJadczak, Ryszard, 1992, Wstęp, [w:] Kazimierz Twardowski, Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych (wybór i oprac. Ryszard Jadczak), Warszawa: WSiP, ss. 7-80.pl_PL
dc.referencesMoroz, Jacek, 2013, Dyskusja z relatywizmem pwardy w Szkole LwowskoWarszawskiej, Warszawa: Scholar.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 2013a, Dlaczego wiedza jest potęga?, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 510-523.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1927a, Filozofia w szkole średniej, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 177-184.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1927b, Gustaw Teodor Fechner, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 246-265.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1992, O pojęciu wychowania, [w:] Kazimierz Twardowski, Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych (wybór i oprac. Ryszard Jadczak), Warszawa: WSiP, ss. 411– 422.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1904, Otwarcie Polskiego Towarzystwa Filozoficznego we Lwowie „Przegląd Filozoficzny”, R.VII. ss. 239- 243.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1912a, Przeciążenie, [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 238-252.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1927c, Psychologia nauki poglądowej, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 43-63.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1927d, Psychologia wobec fizjologii i filozofii, [w:] Kazimierz Twardowski, Rozprawy i artykuły filozoficzne (zebr. i wyd. uczniowi), Lwów: T.N.S.W, ss. 3-32.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 2013b, Wykład wstępny w Uniwersytecie Lwowskim, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 457-467.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 2013c, Wykłady z etyki. Cz. I-ІІІ, [w:] Kazimierz Twardowski, Myśl, mowa i czyn, Część I (red. Anna Brożek i Jacek Jadacki), Kraków: Copernicus Center Press, ss. 309-436.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1912b, Zagajenie XXII. Walnego Zgromadzenia T.N.S.W. w dniu 3. czerwca 1906. r., [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 9-19.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1912c, Zagajenie XXIII. Walnego Zgromadzenia T.N.S.W. w dniu 19. maja 1907. r., [w:] Kazimierz Twardowski, Mowy i rozprawy. Z okresu jego działalności w Towarzystwie nauczycieli szkół wyższych: księga pamiątkowa (zred. Karol Zagajewski), Lwów: T.N.S.W., ss. 23-33.pl_PL
dc.referencesTwardowski, Kazimierz, 1901, Zasadnicze pojęcia dydaktyki i logiki do użytku w seminariach nauczycielskich i w nauce prywatnej, Lwów: PTP.pl_PL
dc.referencesWoleński, Jan, 2014, Szkoła Lwowsko-Warszawska z perspektywy historycznej, „Przegląd Pedagogiczny”, I. ss. 9-18.pl_PL
dc.relation.volume1pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record