Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDrożdż, Michał
dc.date.accessioned2017-04-27T12:11:15Z
dc.date.available2017-04-27T12:11:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21393
dc.description.abstractThis article is an attempt to seek answers to the question of whether so-called hate speech in the media constitutes a reporting of facts and reflects real social and cultural life or pursues other aims, for example: the persuasive and manipulative creation of a desired reality innate in the functioning of a commercial and persuasive media. The author attempts from the axiological perspective of the media, as well as from the semiological and linguistic perspectives, to answer the question of what the role of media language is in shaping and promoting real attitudes of hostility and hatred, and conversely, how cultural and media tendencies shape hate speech in the media. The author does not analyse the material aspect of language, but rather tries to look critically at certain trends shaping new forms of media language that bear negative values.en_GB
dc.description.sponsorshipZadanie „Stworzenie anglojęzycznych wersji wydawanych publikacji” finansowane w ramach umowy nr 948/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5
dc.subjecthate speechen_GB
dc.subjectmediaen_GB
dc.subjectmedia ethicsen_GB
dc.subjecthateen_GB
dc.subjectspeechen_GB
dc.titleHate Speech in Media Discourseen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016en_GB
dc.page.number[19]-30
dc.contributor.authorAffiliationPontifical University of John Paul II, Faculty of Social Sciences, Institute of Journalism and Social Communication
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesBabolin S., “Produzione di senso, Hortus Conclusus”, Rome 1999.en_GB
dc.referencesCBOS, „Społeczna percepcja przemocy i mowy nienawiści. Komunikat z badań”, http://www.cbos.pl/-SPISKOM.POL/2007/K_074_07.PDF [access: 14.06.2015].en_GB
dc.referencesDrożdż M., „Logos i ethos mediów. Dyskurs paradygmatyczny filozofii mediów”, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnow 2005.en_GB
dc.referencesDrożdż M., „Media. Teorie i fikcje”, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2005.en_GB
dc.referencesDrożdż M., „Osoba i media. Personalistyczny paradygmat etyki mediów”, Wydawnictwo Diecezji Tarnowskiej Biblos, Tarnow 2005.en_GB
dc.referencesIłowiecki M., „Pilnowanie strażników. Etyka dziennikarska w praktyce”, Fronda PI, Warsaw 2012.en_GB
dc.referencesJan Paweł II, „Homilia wygłoszona w czasie Mszy św. w Olsztynie, 6 czerwca 1991 roku”, in: Jan Paweł II, „Pielgrzymki do Ojczyzny. Przemówienia i homilie”, 3. ed., Wydawnictwo Znak, Cracow 2005.en_GB
dc.referencesJan Paweł II, „Prawdziwi chrześcijanie i znakomici dziennikarze”, http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/przemowienia/dziennikarze_04062000.html [access: 20.09.2006].en_GB
dc.referencesKowalski S., Tulli M., „Zamiast procesu. Raport o mowie nienawiści”, W.A.B., Warsaw 2003.en_GB
dc.referencesOrliński W., „Wolność słowa, także kłamliwego”, Gazeta Wyborcza 2006, 1.03, p. 19.en_GB
dc.referencesPapieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, „Etyka w mediach”, Vatican City 2000, No. 23.en_GB
dc.referencesPostman N., „Das Zeitalter des Showbusiness”, in: „Kursbuch Medienkultur. Die maßgeblichen Theorien von Brecht bis Baudrillard”, ed.. C. Pias, J. Vogl, L. Engell, O. Fahle, B. Neitzel, DVA, Stuttgart 2000, pp. 223–233.en_GB
dc.referencesPostman N., Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w epoce show-businessu”, transl. L. Niedzielski, Wydawnictwo Muza, Warsaw 2002.en_GB
dc.contributor.authorEmailmichal.drozdz@upjp2.edu.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.35.02
dc.relation.volume35en_GB


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord