Finanse i Prawo Finansowe/Journal of Finance and Financial Law 2017/02
Browse by
SPIS TREŚCI
-
Od Redakcji
Iwona Dorota Czechowska
-
Obowiązki informacyjne na głównym
parkiecie GPW oraz na rynku NewConnect – analiza porównawcza
Karolina Chamska, Grzegorz Ściński
-
Efektywność produktów emerytalnych oferowanych przez zakłady ubezpieczeń na życie na przykładzie IKE
Łukasz Dopierała
-
Ochrona i prawa klientów kanału bancassurance w kontekście ubezpieczeń na życie
Irmina Florek
-
Nieprawidłowości w ocenie zdolności kredytowej klientów detalicznych
Paweł Nowak
-
Ethical aspects of communication with clients in phone banking
Monika Szewczyk
-
Naruszenie praw konsumenta w reklamie usług
finansowych
Jacek Śliwa, Izabela Sadowska
-
Ochrona praw konsumenta w kontekście realizacji tzw. planów sprzedaży w banku komercyjnym
Kamila Trzeciak
-
Niepełnosprawność a zagrożenie wykluczeniem
finansowym
Anna Warchlewska
Recent Submissions
-
Niepełnosprawność a zagrożenie wykluczeniem finansowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The purpose of this paper is to diagnose the problem of financial exclusion among people with disabilities. The subject of this study is to present the activities of the banking sector aimed at equalizing the chances of ... -
Ochrona praw konsumenta w kontekście realizacji tzw. planów sprzedaży w banku komercyjnym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Commercial banks which are focused on increase of profits, frequently use dishonest market practices. Sales plan realizaton frequently causes force on customers sign the contracts, which are not good for customer`s interests. ... -
Naruszenie praw konsumenta w reklamie usług finansowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)This publication pertains to disclosure requirements which legislator imposes on creditors and credit intermediaries already at the stage of advertising consumer credits. These obligations, resulting from Consumer Credit ... -
Ethical aspects of communication with clients in phone banking
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The current state of development of technology allows communication through more and more new channels. The internet and mobile phones have become the main way to communicate. Banks and other financial institutions use ... -
Nieprawidłowości w ocenie zdolności kredytowej klientów detalicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The correct assessment of consumer credit ability is in interest of creditor and debtor and also increase stability of financial system. The article point out the major incorrectness in assessment of creditworthiness, ... -
Ochrona i prawa klientów kanału bancassurance w kontekście ubezpieczeń na życie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)Cooperation of banking institutions with insurance companies, called bancassurance, along with development has noted a significant problem of improper clients protection in the insurance’s sales system. The article will ... -
Efektywność produktów emerytalnych oferowanych przez zakłady ubezpieczeń na życie na przykładzie IKE
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The purpose of this article is to determine the efficiency of pension products offered by life insurance companies. The article presents the significance of the products offered by insurance companies in the Polish pension ... -
Obowiązki informacyjne na głównym parkiecie GPW oraz na rynku NewConnect – analiza porównawcza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)It is impossible to eliminate the phenomenon of information asymmetry in today's roar capital. To reduce the negative aspects of this phenomenon are imposed by the organizers of the turnover of financial instruments on the ... -
Od Redakcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)