Show simple item record

dc.contributor.authorKomorowska, Ewa
dc.date.accessioned2017-12-12T11:37:01Z
dc.date.available2017-12-12T11:37:01Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn0860-6587
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23543
dc.description.abstractThanks to relatively good economic situation in the past years, Poland has become an attractive place for international investments. Companies with foreign capital also bring expatriates who often start learning Polish language. The profile of these students is significantly different from those who learn the language in academic or school context. Businessmen want to combine every day language learning with work related elements, thus their needs, motivations and problems are different than other language learners. Often, specific profile of those students is not taken into account by their teachers or textbook authors. Due to the nature of teaching / learning process in business context, it is necessary to redefine the relation between teacher and learner and to indicate new roles for both of them.en_GB
dc.description.abstractZe względu na stosunkowo dobrą sytuację ekonomiczną w ostatnich latach, Polska stała się atrakcyjnym miejscem międzynarodowych inwestycji. Zagraniczne firmy razem z kapitałem przywożą do naszego kraju także pracowników, którzy często rozpoczynają w naszym kraju naukę języka polskiego. Profil tych studentów różni się znacznie od profilu innych uczących się, np. szkolnych lub akademickich. Biznesmeni chcą łączyć naukę języka ogólnego z elementami zawodowymi, dlatego mają odmienne motywacje, potrzeby czy problemy niż uczący się języka ogólnego. Często odmienny profil tych osób nie jest uwzględniany ani przez prowadzących kursy języka polskiego jako obcego (jpjo), ani autorów podręczników. Ze względu na specyfikę procesu nauczania/uczenia się języka w kontekście biznesowym konieczne jest zredefiniowanie relacji nauczyciel/uczący się, a także wskazanie nowych ról, w które wchodzą.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców;24
dc.subjectteaching in businessen_GB
dc.subjectLSPen_GB
dc.subjectlearneren_GB
dc.subjectlearners needsen_GB
dc.subjectteaching adultsen_GB
dc.subjectPolish as a foreign languageen_GB
dc.subjectnauczanie w biznesiepl_PL
dc.subjectuczący siępl_PL
dc.subjectnauczanie języków specjalistycznychpl_PL
dc.subjectpotrzeby uczących siępl_PL
dc.subjectnauczanie dorosłychpl_PL
dc.titleSylwetka uczącego się języka polskiego jako obcego dla celów biznesowych. Motywacje, problemy, potrzebypl_PL
dc.title.alternativeThe Learner of Polish as a Foreign Language in a Business Context Motivations, Problems and Needsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[167]-181
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Jagielloński, Wydział Polonistyki; Universidade de Lisboa, Faculdade de Letras
dc.identifier.eissn2449-6839
dc.referencesChłopek Z., 2011, Nabywanie języków trzecich i kolejnych oraz wielojęzyczność. Aspekty psycholingwistyczne (i inne), Wrocław.pl_PL
dc.referencesCzetwertyńska G., 2008., Autonomia nauczania – uczeń dorosły, „Języki Obce w Szkole”, nr 6, s. 84–88.pl_PL
dc.referencesFrendo E., 2005, How to teach business English, Edinburgh Gate: Pearson Education Limited.pl_PL
dc.referencesGajewska E., Sowa M., 2014, LSP, FOS, Fachsprache... Dydaktyka języków specjalistycznych, Lublin.pl_PL
dc.referencesGębal P., 2008, O kształceniu lektorów/nauczycieli języka polskiego jako obcego, „Języki Obce w Szkole”, nr 1.pl_PL
dc.referencesGębal P., 2013, Modele kształcenia nauczycieli języków obcych w Polsce i w Niemczech: w stronę glottodydaktyki porównawczej, Kraków.pl_PL
dc.referencesJanowska I., 2011, Podejście zadaniowe do nauczania i uczenia się języków obcych. Na przykładzie języka polskiego jako obcego, Kraków.pl_PL
dc.referencesKomorowska H., 2005, Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLigara B., Szupelak W., 2012, Lingwistyka i glottodydaktyka języków specjalistycznych na przykładzie języka biznesu. Podejście porównawcze, Kraków.pl_PL
dc.referencesSeretny A., 2011, Nauczanie języka specjalistycznego – kolejne wyzwanie glottodydaktyki polonistycznej, w: S. Piotrowski (red.), O nauczaniu i uczeniu się języka obcego dla potrzeb zawodowych, Lublin.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN [online], http://sjp.pwn.pl/szukaj/ekspat.html, [20.05.2017].pl_PL
dc.referencesWilczyńska W., 2008, Autonomia a rozwijanie osobistej kompetencji komunikacyjnej, „Języki Obce w Szkole”, nr 6, s. 5–15.pl_PL
dc.contributor.authorEmailewaoldz@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/0860-6587.24.12


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record